Apple liderem w Chinach
Firma Apple nie potrzebowała wiele czasu na zawładnięcie chińskim rynkiem smartfonów. Jak prezentują się dokładne wyniki i kto musiał uznać wyższość amerykańskiego giganta?
Amerykanie musieli się natrudzić, aby realnie zaistnieć na chińskim rynku, co wiązało się m.in. z przystosowaniem smartfonów do współpracy z nieco innym standardem sieci. Ostatecznie udało się, i to podwójnie. Apple objął tam pozycję lidera.
Jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki z pierwszego kwartału ubiegłego i bieżącego roku, to firma zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 62 proc. Oznacza to 14,7 mln smartfonów w rękach chińskich konsumentów i to w zaledwie trzy pierwsze miesiące roku.
Wyższość Apple musiał uznać dotychczasowy lider - Xiaomi. Z wynikiem 13,5 mln sprzedanych urządzeń firma znalazła się na drugim miejscu. Podium zamyka popularny w Polsce Huawei (11,2 mln sprzedanych smartfonów).
Aby lepiej oddać sytuację będącego na czwartym miejscu Samsunga, cofnijmy się do pierwszego kwartału 2014 roku. Wtedy południowokoreańska firma sprzedała 20,5 mln smartfonów, a dzięki 19,9 proc. posiadanego rynku miała pozycję lidera. Wystarczył jednak rok, aby zainteresowanie jej produktami spadło o 53 proc.
Poważny spadek zaliczyło również Lenovo. Udziały spadły z 10,2 do 8,3 proc., a liczba sprzedanych smartfonów z 10,5 do 8,2 mln.