Apple liderem w Chinach

Firma Apple nie potrzebowała wiele czasu na zawładnięcie chińskim rynkiem smartfonów. Jak prezentują się dokładne wyniki i kto musiał uznać wyższość amerykańskiego giganta?

Chiny są dla Apple żyłą złota
Chiny są dla Apple żyłą złotaAFP

Amerykanie musieli się natrudzić, aby realnie zaistnieć na chińskim rynku, co wiązało się m.in. z przystosowaniem smartfonów do współpracy z nieco innym standardem sieci. Ostatecznie udało się, i to podwójnie. Apple objął tam pozycję lidera.

Jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki z pierwszego kwartału ubiegłego i bieżącego roku, to firma zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 62 proc. Oznacza to 14,7 mln smartfonów w rękach chińskich konsumentów i to w zaledwie trzy pierwsze miesiące roku.

Wyższość Apple musiał uznać dotychczasowy lider - Xiaomi. Z wynikiem 13,5 mln sprzedanych urządzeń firma znalazła się na drugim miejscu. Podium zamyka popularny w Polsce Huawei (11,2 mln sprzedanych smartfonów).

Aby lepiej oddać sytuację będącego na czwartym miejscu Samsunga, cofnijmy się do pierwszego kwartału 2014 roku. Wtedy południowokoreańska firma sprzedała 20,5 mln smartfonów, a dzięki 19,9 proc. posiadanego rynku miała pozycję lidera. Wystarczył jednak rok, aby zainteresowanie jej produktami spadło o 53 proc.

Poważny spadek zaliczyło również Lenovo. Udziały spadły z 10,2 do 8,3 proc., a liczba sprzedanych smartfonów z 10,5 do 8,2 mln.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas