Dwóch liderów polskiego rynku smartfonów

Według danych opublikowanych przez GfK Polonia, w naszym kraju mamy dwóch wyraźnych liderów w segmencie smartfonów.

Rodzina Galaxy S9 Samsunga (po lewej) i rodzina P20 Huaweia - topowe marki obu producentów z tego roku
Rodzina Galaxy S9 Samsunga (po lewej) i rodzina P20 Huaweia - topowe marki obu producentów z tego rokuINTERIA.PL

Udział Huawei w rynku smartfonów w Polsce wzrósł w kwietniu w ujęciu ilościowym do 35,8 proc. z 29,3 proc. w marcu. W kwietniu przed rokiem ten wynik wynosił 22,3 proc.. Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei wzrósł w kwietniu do 33,8 proc.z 24,4 proc. w marcu i z 20,4 proc. w kwietniu przed rokiem - wynika z danych GfK Polonia.

Natomiast na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku udział firmy Samsung w polskim rynku smartfonów wynosił 31,1 proc. (w ujęciu ilościowym). Oznacza to wzrost rok do roku o blisko 2 punkty procentowe. W ujęciu wartościowym firma odpowiadała za 37,3 proc. rynku, w porównaniu do 33,1 proc. na koniec pierwszego kwartału 2017 roku - wynika z danych zebranych przez firmę GfK Polonia.

GfK Polonia zajmuje się analizą sprzedaży konsumenckiej, czyli bada liczbę egzemplarzy zakupionych przez pojedynczych klientów, a nie np. telefony sprzedane w ramach kontraktu z operatorem. "Kwiecień potwierdził, że utrzymujemy wzrostowy trend. Nasza sprzedaż rośnie dzięki temu, że coraz więcej polskich konsumentów docenia innowacyjną technologię Huawei" - powiedział Jefferson Zhang, country manager Huawei CBG Polska.

"Każda linia naszych smartfonów, począwszy od Galaxy A 2017, przez ubiegłoroczną linię J, a skończywszy na flagowych Galaxy S9 została doskonale przyjęta przez polskich konsumentów" - przekonuje Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.A kogo znajdziemy na trzecim miejscu? Sprzęt firmy Apple, chociaż tak naprawdę, trzecią pozycję okupują "różni producenci", czyli tacy, który nie załapali się do pierwszej trójki, ale ich połączona sprzedaż jest większa od Apple. Pozostaje jednak ona mniejsza niż wynik Huaweia lub Samsunga.Obie firmy bez wątpienia będą starały się o to, aby zamknąć rok z jak najlepszym wynikiem - jak to bywa w takich sytuacjach, najwięcej skorzystają na tym sami klienci.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas