Telefon połączony z WiFi, ale nie ma internetu. Co robić?

Telefon łączy się z siecią bezprzewodową WiFi, ale nie ma dostępu do internetu. To problem, który zdarza się często i może irytować. Co to znaczy „połączono bez internetu” i co robić w sytuacji, gdy internet w telefonie nie działa?

Jest Wi-Fi, nie ma sieci. Co oznacza połączono bez internetu?
Jest Wi-Fi, nie ma sieci. Co oznacza połączono bez internetu?123RF/PICSEL123RF/PICSEL

Dlaczego telefon łączy się z WiFi, ale nie ma internetu?

Jest wiele przyczyn które powodują, że telefon łączy się z WiFi, ale nie ma internetu. Pierwszym krokiem, będzie sprawdzenie wtyczek w routerze i tego czy wszystkie kable są podłączone prawidłowo.

Najczęściej jednak do sytuacji, w której telefon łączy się z siecią bezprzewodową WiFi, ale internet jest niedostępny, dochodzi, gdy:

  • system jest przeciążony,
  • konfiguracja routera WiFi jest nieprawidłowa
  • router WiFi jest uszkodzony,
  • program antywirusowy blokuje połączenie internetowe.

Czasami przyczyn tego błędu należy upatrywać w telefonie. Często problem dotyczy nieprawidłowej konfiguracji sieciowej w smartfonie.

Można również sprawdzić, czy przypadkiem w telefonie nie został uruchomiony tryb samolotowy. Porady mogą wydawać się pozornie bardzo banalne, ale w natłoku pracy często zdarza się zapomnieć lub pominąć jeden z elementów.

Co to znaczy „połączono bez internetu”?

Komunikat „połączono bez internetu” może oznaczać, że dostawca sieci ma problemy i do routera WiFi nie dociera sygnał, mimo że połączenie WiFi jest aktywne.

Rozwiązaniem może być reset routera WiFi i ponownego wczytania ustawień.

Najlepszym sposobem na to, by prawidłowo zresetować router jest jego odłączenie go od zasilania. Należy po prostu wyjąć wtyczkę zasilającą urządzenie i chwilę odczekać. Po kilkudziesięciu sekundach wystarczy ponowne podłączenie sprzętu do sieci energetycznej. W ten sposób router zostanie zmuszony do włączenia przy odczytaniu nowych ustawień.

Jak naprawić internet WiFi?

To, że telefon łączy się z WiFi, ale internet nie działa, może również leżeć po stronie nieaktualnego oprogramowania.

W telefonach z Androidem należy przejść do Ustawień > System > Aktualizacja oprogramowania. W przypadku iPhone'a należy otworzyć Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia.

Internet w telefonie może również nie działać z powodu blokujących go aplikacji. Przypomnij sobie, czy w ostatnim czasie instalowałeś aplikacje, które spowodowały gorsze działanie sieci Wi-Fi w telefonie. Warto je odinstalować lub przywrócić ich początkowe ustawienia.

Internet nie będzie również działać w przypadku nieodpowiedniej konfiguracji routera. Problem może wynikać m.in. z ustawionego limitu maksymalnej liczby urządzeń połączonych z siecią Wi-Fi bądź działania sieci na częstotliwości lub kanale nieobsługiwanym przez dany model telefonu. Możliwe przyczyny utraty sygnału Wi-Fi w domu opisywaliśmy w artykule "Dlaczego nie działa WiFi w telefonie".

Coraz częściej powodem nieprawidłowego działania telefonu jest złośliwe oprogramowanie lub wirus. Często powoduje on nie tyle całkowite wyłączenie internetu co jego znaczne spowolnienie, poprzez działające w tle zainfekowane programy. Najskuteczniejszym sposobem jest użycie programu antywirusowego.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas