TP-LINK otwiera polskie przedstawicielstwo
Firma TP-LINK, jeden z największych na świecie dostawców urządzeń służących do komunikacji bezprzewodowej oraz szerokopasmowej, oficjalnie zainaugurowała działalność polskiego przedstawicielstwa.
Szefem polskiego oddziału firmy jest Victor Zhao, związany z TP-Linkiem od 2008 roku, absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Xi'an Jiaotong University. W polskim oddziale pracują już m.in. Zdzisław Kaczyk, były country manager firmy Belkin, który w TP-Linku odpowiada za współpracę z dystrybutorami, a działaniami marketingowymi kieruje Mariusz Piaseczny, były dyrektor marketingu firmy D-Link w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej.
Firma TP-LINK rozpoczęła działalność na chińskim rynku 15 lat temu. Od 6 lat prowadzi sprzedaż urządzeń na rynku międzynarodowym. Pierwsze zagraniczne przedstawicielstwo powstało w 2007 roku. Obecnie firma prowadzi działalność operacyjną w ponad 20 lokalnych przedstawicielstwach na całym świecie, a produkty TP-LINK dostępne są w 120 krajach. W ubiegłym roku łączna sprzedaż urządzeń firmy wyniosła 66 milionów sztuk. Bardzo dobra jakość produktów i rosnąca popularność firmy wśród resellerów i użytkowników spowodowały, że w 2011 roku TP-Link został światowym liderem rynku urządzeń WLAN.
Główna siedziba firmy oraz produkcja znajduje się w Shenzhen, jednym z najbardziej rozwiniętych i uprzemysłowionych miast Chin, które stanowi część specjalnej strefy ekonomicznej graniczącej z Hong-Kongiem. TP-LINK posiada m.in. 22 wyspecjalizowane laboratoria, 2 centra testowe, buduje także nowoczesny park przemysłowy o powierzchni produkcyjnej sięgającej 420 000 m2. Łączna liczba zatrudnionych przez TP-LINK wynosi ponad 11 tys. osób, w tym ponad 1000 inżynierów, z czego blisko 200 zajmuje się wyłącznie testami. TP-LINK to firma innowacyjna, inwestująca w nowe technologie o czym świadczy ponad 7000 aktywnych projektów testowych. Warto przy tym dodać, że 8% rocznego obrotu TP-LINK przeznaczonych jest właśnie na prace badawczo rozwojowe (R&D).