Google atakuje na Facebooku

Elita twórców Facebooka testuje nową usługę społecznościową Google+. Gdzie w tym czasie są użytkownicy narzędzi dostarczanych przez korporację z Mountain View? Na Facebooku! I jest ich coraz więcej. Społeczność Google na Facebooku liczy dziesiątki milionów fanów.

Czy to nie symptomatyczne, że dyskusje zwolenników nowego serwisu społecznościowego od Google toczą się na Facebooku? Jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne strony fanowskie poświęcone Google+. W większości są one tworzone przez entuzjastów rozwiązania ekipy Larry'ego Page'a. Największa (https://www.facebook.com/G00GLEPLUS) miała już ponad 75 tysięcy fanów i stale rosła dopóki nie została zablokowana. W sumie stron z Goople+ w nazwie w połowie lipca było ponad 620. 20 z nich miało ponad tysiąc fanów. Do zaproszenia na G+ można też było się zapisywać na stronie Google + Invitation.

Reklama

Strategia ekipy dowodzonej przez Larry'ego Page'a była jasna: stworzyć produkt, który będzie konkurencyjny dla zagrażającego interesom Google Facebooka. Jak bardzo zagrożeni czuli się programiści kojarzeni dotychczas głównie z wyszukiwarką, pocztą i narzędziami biurowymi w chmurze świadczyć może choćby nazwa zespołu, który tworzył G+: "Emerald Sea". To tytuł obrazu pędzla Alberta Bierstadta z 1878 roku. Przedstawia on okręt powalony przez olbrzymią falę. Facebookowy "like" zalewał strony.

Odpowiedzią ma być "plus". Google+ faktycznie bardzo szybko zdobywa rynek. Zdobywa też zainteresowanie najważniejszych ludzi z Facebooka. Mark Zuckerberg znajduje się w kręgach ponad 335 tys. osób. Huffington Post opublikował nazwiska jego pracowników, którzy testują G+. Lista wiceprezesów, dyrektorów, inżynierów, menadżerów najwyższego szczebla liczy kilkadziesiąt pozycji.

Więcej ciekawostek ze świata Google

Larry Page nie ma jednak konta (przynajmniej oficjalnie) na Facebooku. Jego firma jednak tam jest. I to w imponującym stopniu. Niemal każda usługa ma swój fan page. Najwięcej fanów ma Youtube (ponad 42 miliony fanów). Serwis społecznościowy z materiałami wideo, wzbogacił Facebooka, w ciągu ostatniego miesiąca, o ponad 22 tys. postów i ponad 5 tys. komentarzy. Powiększył się ponadto o ponad 2,2 mln fanów. Fan page Google urósł w tym czasie o ponad 353 tys. fanów. Według danych z programu Napoleon od momentu, gdy korporacja z Mountain View zaczęła udostępniać dostęp do G+ wszystkie jej największe strony na Facebooku systematycznie zwiększały liczbę fanów.

Niebagatelny wpływ na rozwój Facebooka ma także system Android. Z aplikacji, która umożliwia dostęp do serwisu Zuckerberga korzysta miesięcznie ponad 50 milionów użytkowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy