Reklama

Indie potraktują Hyperloop jako projekt infrastruktury publicznej

Hyperloop został uznany przez indyjskich rządzących jako projekt infrastruktury publicznej. To ważna decyzja, która może przyspieszyć rozwój szybkiego transportu przyszłości - czytamy w serwisie TechCrunch.

Hyperloop rozwijany jest w kuluarach od kilku lat. Coraz większa liczba państw interesuje się technologią proponowaną przez Elona Muska. Indie postanowiły pójść o krok naprzód i będą rozwijać Hyperloopa jako projekt infrastruktury publicznej. Co to oznacza?

Po prostu to, iż transport przyszłości będzie posiadał taki sam priorytet, jak mosty, drogi oraz koleje. Tym samym Hyperloop w Indiach zostaje wyrwany z niszy i swoistej futurystycznej niejasności. Oficjalnym potwierdzeniem takiego statusu jest rządowa pieczęć aprobaty dla całego projektu. To niesamowite, biorąc pod uwagę, że Hyperloop pierwotnie pojawił się jako koncepcja w stosie dokumentów dokładnie pięć lat temu.

Reklama

Wpisanie Hyperloopa na listę projektów infrastruktury publicznej rozpoczyna również budowę odcinka o długości 150 kilometrów. Na takim dystansie miałby poruszać się pojazd umieszczony w tunelu z próżnią. Od sierpnia 2019 roku Pune Metropolitan Regional Development Authority zacznie przyjmować propozycje firm, które będą chciały zainwestować swoje pieniądze w indyjski Hyperloop. Sama platforma między Bombajem a Phune będzie w stanie obsłużyć 200 milionów ludzi rocznie. Obecnie pokonanie wspomnianego odcinka za pomocą samochodu zajmuje trzy godziny. Przejazd Hyperloopem między miastami miałby zamknąć się w 35 minutach.

Pierwsza faza projektu - budowa odcinka o długości 11,8 kilometra ma rozpocząć się już w 2020 roku. Koszty, które trzeba będzie ponieść wyniosą ponad 500 milionów dolarów. Opisywana ścieżka posłuży także jako tor certyfikacyjny dla Hyperloopa - zarówno w kwestii bezpieczeństwa, jak i całej infrastruktury.

Dzięki Hyperloopowi, ilość podróżnych pomiędzy Bombajem a Phune może zwiększyć się z 75 do 130 milionów osób do 2026 roku. Dziennie tunelem próżniowym będzie mogło przejechać około 16 tysięcy pasażerów. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: hyperloop | Indie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne