Reklama

Na domenę pracujemy 7 godzin rocznie

Przeciętny Polak musi pracować 7 godzin, aby zarobić na rok utrzymania domeny .pl. Dla porównania - Niemiec musi na swoją domenę narodową (.de) pracować jedynie 40 minut - czytamy na blogu Domain Name Zone.

Autor bloga DNZ Michał Wendrowski postanowił obliczyć jak dużo czasu zajmuje polakowi zarobienie na domenę, opierając się o średnie zarobki, zarobki na godzinę oraz koszt domeny za rok. Z wyliczeń tych wynika, że przeciętny Polak będący posiadaczem domeny pracuje 7 godzin na jej roczne utrzymanie.

Warto zauważyć, że jest to ponad 10 razy dłużej niż w przypadku przeciętnego Niemca, który na domenę .de pracuje 40 min, i aż 20 razy dłużej od przeciętnego Brytyjczyka, który na domenę .uk pracuje 19 min.

Michał Wendrowski zaznacza również, że koszt utrzymania domeny .de dla osób zawodowo zajmujących się domenami jest niższy, niż dla normalnego konsumenta. Koszt dla rejestratorów jest jeszcze niższy, a tymczasem partner NASK płaci rocznie 60 zł za utrzymanie domeny w strefie .pl.

Reklama

Michał Wendrowski dokonując tych obliczeń chciał zwrócić uwagę na to, że aktualna polityka cenowa NASK wcale nie sprzyja temu, aby Polacy chętnie wykupywali własne domeny .pl. Widać zresztą efekty takiego stanu rzeczy, bo odsetek osób posiadających w naszym kraju adres z końcówką narodową jest o wiele niższy niż w innych wymienionych krajach.

Źródło: Dziennik Internautów "> Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: domeny

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy