Flixtrain w Polsce! Znamy szczegóły i rozkład
Już nie tylko Flixbus, ale również Flixtrain. Na polskich torach wkrótce pojawi się nowy przewoźnik, który uruchomi połączenie międzynarodowe z Warszawy. Flixtrain zawita wreszcie do naszego kraju, a skorzystają pasażerowie z dwóch dużych polskich miast.
Możemy spodziewać się, że za jakiś na tory w Polsce wyruszą pociągi nowego przewoźnika. Chodzi o Flixtrain, czyli operatora należącego do tej samej grupy, co Flixbus - przewoźnika autokarowego, oferującego trasy w wielu krajach Europy, w tym również w Polsce. Tym razem w naszym kraju działać zacznie Flixtrain, który właśnie otrzymał zgodę na rozpoczęcie przewozu osób.
Według planów firmy, pierwsze pociągi Flixtrain mają wyruszyć w naszym kraju w grudniu 2025 - czyli za nieco ponad rok. O jakiej trasie mowa? Planowane jest uruchomienie dwóch par połączeń między Warszawą a Berlinem. Co ważne, pociąg ten będzie obsługiwać wyłącznie pasażerów międzynarodowych.
Dla pasażerów oznacza to przede wszystkim, że niemożliwy będzie zakup biletu na trasę w obrębie kraju. O ile pociąg wyruszy z Warszawy i przed dotarciem do Berlina zatrzyma się również w Poznaniu, to nie da rady zakupić biletu wyłącznie na taki odcinek. Pasażer musi nabyć prawo do przejazdu do dworca w Niemczech.
Jak będzie przebiegać trasa? Znamy planowany rozkład:
- Warszawa Wschodnia
- Warszawa Centralna
- Warszawa Zachodnia
- Poznań Główny
- Berlin Ostbahnhof
- Berlin Hauptbahnhof
Dziennie wyruszać będą dwa składy. Pierwszy ruszy z Warszawy o 8:03 (w Poznaniu o 10:37), a do Berlina Głównego dojedzie o 13:06. Drugi pojedzie z naszej stolicy o 16:03 (Poznań o 18:37), a w Berlinie zamelduje się o 20:59.
Pociągi z Berlina wyruszą odpowiednio o 8:52 i 14:52. Warto pamiętać, że w przypadku trasy z Warszawy, postoje w Polsce są tylko do wsiadania, nie ma możliwości połowicznego odbycia trasy. Analogicznie działa to i w drugą stronę, gdy pociąg kursować będzie z Berlina, nie wsiądziemy do niego w Poznaniu, aby pojechać do Warszawy. Oznacza to, że na polu krajowym Flixtrain nie będzie de facto konkurować z PKP.
Na razie nie wiadomo nic na temat samego składu pociągu, choć pewne jest, że podstawowa klasa podróży nie będzie ustępować 2. klasie ze znanych nam pociągów. Co ciekawe, czas na przejechanie całej trasy jest podobny do tego oferowanego przez PKP Intercity - z tą różnicą, że polski przewoźnik oferuje więcej przystanków po drodze.
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 88 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!