LOT zmieni wszystko w Dreamlinerach. Będzie nawet WiFi

W Boeingach 787-8 Dreamliner zmieni się wszystko. Polskie Linie Lotnicze LOT zmodernizują kabiny samolotów szerokokadłubowych. Nowy projekt, wymiana foteli we wszystkich klasach - biznes, premium ekonomicznej i ekonomicznej, nowy system pokładowy oraz sieć WiFi na pokładzie. To wszystko będzie możliwe dzięki retrofitowi.

Boeing 787-8 Dreamliner LOT-u zmieni się nie do poznania.
Boeing 787-8 Dreamliner LOT-u zmieni się nie do poznania. fot. Kamil Wrzosek/ lot.commateriały prasowe

Dotychczas wnętrze lotowskich Dreamlinerów jest w niebieskich barwach. Wkrótce to się zmieni. Narodowy przewoźnik rozpoczyna tzw. retrofit swoich największych samolotów.

Nowa kabina Boeingów 787 Dreamliner jest inspirowana pejzażem Polski. Projekt (kolory błękitu z dodatkiem miedzi) przygotowała brytyjska agencja Tangerine.

Nowe fotele dla pasażerów Dreamlinerów LOT-u

787 Dreamliner dostanie nowe fotele we wszystkich kabinach: biznes, premium ekonomicznej i ekonomicznej. Wyprodukuje je niemiecki Recaro Aircraft Seating. Te do najniższej klasy w Dreamlinerze powstaną w polskim zakładzie producenta w Świebodzinie.

Największe zmiany czekają klasę biznes. W niej zmieni się układ foteli na 1-2-1 (do tej pory był to układ 2-2-2). Dzięki temu każdy pasażer zyska swobodny dostęp do przejścia w dowolnym momencie podróży. Każde miejsce w tej klasie będzie miało także indywidualne drzwi, które zagwarantują prywatność.

Klasa biznes LOT będzie w układzie 1-2-1. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu rozrywki pokładowej.
Klasa biznes LOT będzie w układzie 1-2-1. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnego systemu rozrywki pokładowej.materiały prasowe

W fotelach klasy premium ekonomicznej ma być więcej miejsca na przedmioty osobiste, zmieni się też profil foteli, będzie również więcej miejsca na nogi.

Nowy system rozrywki pokładowej i WiFi w samolotach LOT

To nie koniec zmian. Skoro w Dreamlinerach będą nowe fotele, konieczna jest także wymiana systemu rozrywki pokładowej.

W Boeingach 787 pojawią się ekrany o rozdzielczości 4K i przekątnej 17,3 cala (klasa biznes) oraz 13,3 cala w obu klasach ekonomicznych. Widać, że LOT idzie z duchem czasu i już nie trzeba będzie podłączać słuchawek kablem, żeby obejrzeć jakiś film czy posłuchać muzyki.

Pasażerowie skorzystają z nowych kabin w Dreamlinerach LOT-u w 2026 roku.
Pasażerowie skorzystają z nowych kabin w Dreamlinerach LOT-u w 2026 roku.materiały prasowe

Każdy pasażer będzie mógł podłączyć swoje słuchawki korzystając z technologii Bluetooth. Do tego dochodzą uniwersalne gniazdka czy USB-C, na przykład do ładowania telefonów. I znów nowość w klasie biznes - tam będzie dodatkowa, indukcyjna ładowarka do telefonu.

Wszystkie te elektroniczne nowości dostarczy amerykańska firma Safran, która dostarcza systemy rozrywki wielu przewoźnikom na świecie.

I ostatnia nowość, która jest już obecna w wielu liniach, a LOT właśnie teraz ją ogłasza. Na połączeniach długodystansowych będzie łączność internetowa. Dostawcą internetu i WiFi na pokładzie będzie firma Viasat.

Nowa kabina Dreamlinera LOT za trzy lata

Na te wszystkie zmiany trzeba będzie jeszcze poczekać. Polskie Linie Lotnicze LOT na razie ogłosiły retrofit i jego wykonawców. Zmiana obejmie w pierwszej kolejności najstarsze samoloty typu Boeing 787-8 Dreamliner. 

Samolotem PLL LOT z całkowicie zmodernizowaną kabiną pierwsi pasażerowie polecą w 2026 roku.

- To będzie zupełnie nowa jakość podróżowania - zapowiada Izabela Leszczyńska, Dyrektor Biura Rozwoju Produktu w Polskich Liniach Lotniczych LOT.

Dreamlinery LOT-u latają na dalekich trasach do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej.

Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa biznes.
Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa biznes.123RF/PICSEL
Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa premium ekonomiczna.
Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa premium ekonomiczna.materiały prasowe
Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa ekonomiczna.
Dreamliner LOT przejdzie retrofit. Klasa ekonomiczna.123RF/PICSEL
Odbudowa Pałacu Saskiego. Trwają prace archeologiczneAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas