Jak przenieść numer telefoniczny do nowego operatora?

Grudzień i styczeń na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. Jest to także okres kiedy często przenosimy numer telefoniczny do nowego operatora. Urząd Komunikacji Elektronicznej, krok po kroku, przedstawia, jak przenieść numer do nowego operatora

Jak przenieść numer i zmienić operatora
Jak przenieść numer i zmienić operatora123RF/PICSEL

Prawo telekomunikacyjne umożliwia abonentom zmianę operatora telefonii stacjonarnej lub komórkowej z jednoczesnym zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu. Z roku na rok z możliwości przeniesienia numeru do sieci innego operatora korzysta coraz więcej osób. W 2012 roku numer telefonu do nowego operatora przeniosło niemal 1 mln 250 tys. abonentów (dane z raportu UKE: Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku).

Co należy zrobić, aby zmienić swojego operatora na innego i jednocześnie zachować dotychczasowy numer?

Krok pierwszy - Złożenie wniosku

Przeniesienie numeru rozpoczynamy od złożenia wniosku. Abonent może złożyć wniosek korzystając z formularzy dostępnych w punktach obsługi nowego operatora lub na jego stronie internetowej. Nowy operator wspiera Abonenta w procesie przeniesienia numeru na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.

Krok drugi - Rozpatrzenie wniosku

Nowy operator rozpatruje wniosek abonenta o przeniesienie numeru. Prawo telekomunikacyjne określa w tym zakresie precyzyjne terminy rozpatrzenia wniosku przez nowego operatora:

W przypadku telefonów komórkowy:

-         6 godzin roboczych jeżeli wniosek składamy osobiście w punkcie obsług klienta;

-         3 dni robocze, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą;

W przypadku telefonów stacjonarnych:

-         1 dzień roboczy, jeżeli wniosek składamy osobiście w salonie;

-         14 dni roboczych, jeżeli wniosek przesyłamy np. pocztą.

Krok trzeci - Przeniesienie numeru

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku abonenta, nowy operator jest zobowiązany niezwłocznie zawrzeć umowę i przenieść bezpłatnie numer.

Przeniesienie numeru następuje nie później niż w terminie 1 dnia roboczego od dnia wskazanego w umowie o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru jako dnia rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę usług.

O czym należy jeszcze pamiętać?

Przeniesienie numeru do innego operatora to prosta i bezpłatna operacja, którą można rozpocząć od wizyty w punkcie obsługi nowego operatora. Pamiętajmy jednak aby przed podjęciem decyzji o przeniesieniu numeru sprawdzić jakiego rodzaju konsekwencje finansowe niesie ze sobą ta decyzja, zwłaszcza gdy z dotychczasowym operatorem wiąże nas jeszcze umowa lojalnościowa. Odstąpienie od tej umowy przed terminem, na który została zawarta wiąże się bowiem z konsekwencjami finansowymi.

Przed podjęciem decyzji o zmianie operatora warto jednak porównać oferty dostępne na rynku i wybrać taką, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb i możliwości finansowych.

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas