Rosjanie nakręcą pierwszy film fabularny w kosmosie - pokonają Amerykanów

Wszystko wskazuje na to, że amerykański projekt dotyczący nakręcenia filmu w przestrzeni kosmicznej nie będzie pierwszym takim przedsięwzięciem w historii kinematografii. Jak wynika z informacji opublikowanych na łamach tygodnika Variety – Rosjanie mogą być pierwsi.

"Wyzwanie" to głośno reklamowana rosyjska produkcja, która opowiada historię lekarza wysłanego na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Głównym celem bohatera ma być dotarcie do uwięzionego na niej kosmonauty. W samym filmie nie byłoby niczego zaskakującego, gdyby nie fakt, że ma on zostać w całości nakręcony w przestrzeni kosmicznej.

Projekt, którego reżyserem będzie Klim Shipenko, powstaje we współpracy z rosyjską agencją kosmiczną Roscosmos. Przed rozpoczęciem zdjęć, cała ekipa filmowa oraz zespół produkcyjny przeszła przyspieszony kurs podróży kosmicznych. Zgodę na realizację projektu wystawiła specjalna komisja ekspertów ds. medycyny i bezpieczeństwa.

Wszyscy zainteresowani mają zostać wystrzeleni na orbitę 5 października tego roku, na pokładzie statku kosmicznego Sojuz. Jego pilotem ma być słynny astronauta Anton Szkaplerow, wspierany przez wyselekcjonowaną i przeszkoloną załogę kosmonautów.

To ważna informacja dla amerykańskiej agencji kosmicznej NASA, która już rok temu chwaliła się podobnymi planami. Z opublikowanej w maju 2020 roku wiadomości wynikało, że agencja wraz z hollywoodzkim aktorem Tomem Cruisem, planują stworzyć pierwsze dzieło, nakręcone na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Czyżby zatem Rosjanie mieliby być pierwsi?

Dowiedz się więcej na temat: Rosjanie | film | Kosmos | stacja kosmiczna

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.