Netflix znowu to robi. Podwyżka cen abonamentu staje się faktem

Netflix znowu zmienia ceny swoich planów. Niestety nie na niższe, bo ponownie są to podwyżki. Na razie firma ogłosiła takie zmiany dla dwóch subskrypcji w Stanach Zjednoczonych, ale możemy się spodziewać, że z czasem Netflix podniesie ceny tych samych planów także na innych rynkach. Skąd taka decyzja?

Pamiętacie, gdy Netflix ostatni raz podniósł ceny? Nastąpiło to na początku 2022 r. Wtedy spotkało się to z niezadowoleniem użytkowników. Nie minęły dwa lata i gigant ponownie serwuje klientom podwyżki. Zmiany obejmują dwa plany i dotyczą na razie jednego rynku.

Netflix podnosi ceny planów Premium i Podstawowego

Netflix ogłosił, że zmienia ceny dwóch planów. Mowa o tych najpopularniejszych, którymi są Podstawowy oraz Premium. Pierwszy w Stanach Zjednoczonych drożeje z 10 do 12 dolarów. Natomiast drugi ma kosztować 23 dolary (dotychczas 20 dolarów). W przypadku subskrypcji z reklamami oraz planu Standardowego ceny nie wzrastają i zostają na dotychczasowym poziomie 7 i 15,49 dolarów za miesiąc.

Reklama

"Chociaż w większości wstrzymaliśmy podwyżki cen w związku z wprowadzeniem płatnego udostępniania, nasze ogólne podejście pozostaje takie samo — zakres cen i planów zaspokajających szeroki zakres potrzeb, a gdy zapewniamy większą wartość naszym klientom, czasami prosimy ich o zapłacenie trochę więcej. Nasza podstawowa cena jest niezwykle konkurencyjna w porównaniu z innymi usługodawcami i na przykład w USA wynosi 6,99 dolara miesięcznie, czyli znacznie mniej niż średnia cena pojedynczego biletu do kina" — wyjaśnia Netflix

Podwyżki cen Netfliksa zbiegły się w czasie z ogłoszeniem wyników za poprzedni kwartał. Te są optymistyczne. Obecnie firma ma 247,15 mln subskrybentów, czyli o 10 proc. więcej w skali roku. Zmiana zapewne została w dużym stopniu spowodowana walką z tymi klientami, którzy współdzielili konta ze znajomymi. Proceder ten został wyraźnie ukrócony i dzięki temu liczba subskrybentów płacących za dostęp wzrosła.

Wzrost zapewnia także plan z reklamami

Wygląda też na to, że plan Netfliksa z reklamami również okazał się być strzałem w dziesiątkę. Stanowił on w poprzednim kwartale wybór 30 proc. nowych klientów z rynków, gdzie jest dostępny. Na razie nie wiadomo, kiedy podwyżki cen subskrypcji obejmą także inne kraje. W Polsce za plan Podstawowy płacimy obecnie 29 zł na miesiąc. Dostęp do opcji Standard wiąże się z wydatkiem 43 zł, a Premium kosztuje 60 zł.

Rysy z ekranu smartfona same znikną? Jeszcze jak!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | podwyżki cen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy