Reklama

Jaki powinien być idealny szef?

Wydaje się, że wszyscy marzą o miłym i ugodowym szefie. Okazuje się jednak, że taki "idealny szef" nie służy wszystkim pracownikom.

Badanie opublikowane, w "Psychological Science" donosi, że to, jaki powinien być szef, zależy w rzeczywistości od osobowości pracowników.

Jaki pracownik, taki szef

Badanie, przeprowadzone przez psychologów z Amsterdamu, sugeruje, że nie wszyscy funkcjonujemy prawidłowo, gdy mamy nad sobą ugodowego i przyjemnego szefa.

Wszelkie przejawy gniewu wiążą się z konfliktem, którego ugodowe osoby próbują raczej uniknąć. Osoby takie dążą do utrzymywania pozytywnych relacji. Naukowcy sądzili, że ugodowość powinna być cechą pożądaną u osoby kierującej zespołem. Odkryli jednak, że jeśli pracownicy mają buntowniczy charakter, to osoba nimi zarządzająca również musi umieć pokazać przysłowiowy "pazur".

Reklama

Elastyczność szefa to podstawa

Dwa eksperymenty pokazały, że poziom ugodowości wśród pracowników wpływa na rodzaj relacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami. W celu przeprowadzenia eksperymentów utworzono czteroosobowe grupy. Zespoły składające się z osób wykazujących niski stopień ugodowości, pozytywniej reagowały na gniewnego lidera. Natomiast grupa utworzona z uczestników, charakteryzujących się przyjaznym nastawieniem, lepiej reagowała na szefa życzliwego.

Naukowcy twierdzą, że liderzy, którzy potrafią dokonać dokładnej oceny osobowości podwładnych, a także są zdolni kierować swoimi emocjami, mogą być znacznie bardziej skuteczni w zarządzaniu grupą.

Okazuje się więc, że bycie miłym na stanowisku kierowniczym, nie zawsze stanowi dobry sposób na pozyskanie podwładnych...

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy