YouTube chce zwiększyć zarobki twórców filmów. Wśród nowości superczat i superpodziękowania
YouTube uruchamia nowe możliwości zarabiania pieniędzy dla twórców filmów. Wśród nich wiele nowych sposobów wspierania kanału przez fanów, a także możliwość sprzedawania produktów w trakcie wyświetlania filmu.
Te wiadomości na pewno bardzo ucieszą wszystkich, którzy publikują filmy w serwisie YouTube i przy okazji także zarabiają pieniądze. Serwis ogłosił właśnie całą listę nowych funkcji i sposobów, aby zarobki były jeszcze większe.
Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą który dopiero zaczyna swoją przygodę z YouTube czy masz już doświadczenie, odblokowujemy nowe sposoby zarabiania pieniędzy na całej platformie
Bardzo dużo zmian jest w tzw. programie partnerskim YouTube (YPP). Obniżono warunki konieczne, aby przystąpić do programu. Teraz wystarczy, że osiągnie się próg 500 subskrypcji, prześle się trzy filmy w ciągu ostatnich 90 dni i łączny czas oglądania filmów przez widzów przekroczy trzy tysiące godzin (lub w przypadku short'ów 3 miliony wyświetleń w ciągu 90 dni). Na początek nowe zasady wprowadzono dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, na Tajwanie i w Korei Południowej.
YouTube bardzo mocno promuje nowy typ krótkich materiałów, które od niedawna można umieszczać na platformie, czyli tzw. shorts (nie mogą być dłuższe niż 58 sekund). Część z zysków z reklam zamieszczanych w dziale "shorts" trafia już na konto twórców.
Wspieraj kanał na wiele sposobów
Największe niespodzianki YouTube wprowadził dla widzów, którzy chcą wspierać ulubionych twórców filmów. Dostępne są już nowe formy wspierania ulubionego twórcy, jak superczat, supernaklejki i superpodziękowania. Wprowadzenie tych funkcji sprawiło, że w Stanach Zjednoczonych prowadzący kanały w serwisie otrzymali od swoich zagorzałych widzów o 20 procent więcej pieniędzy.
Będzie także możliwość promowania własnych produktów i sprzedawania ich w trakcie filmów. W Stanach Zjednoczonych wprowadzono tę funkcję dla wszystkich, którzy są w programie partnerskim YouTube i mają ponad 20 tysięcy subskrybentów.
Serwis YouTube chwali się, że nawiązał współpracę z ponad 50 znanymi markami, których produkty będzie można polecać i sprzedawać w swoich filmach. Wśród nich są firmy produkujące kosmetyki, odzież czy sprzęt elektroniczny. Wystarczy, że jutjuber wymieni dany produkt i zaznaczy go w ustawieniach filmu, aby móc zarabiać na prowizji z reklam.