Sprawy urzędowe załatwicie bezpośrednio w Paczkomacie. Startuje usługa Urząd24
Wygląda na to, że pandemia faktycznie może przyspieszyć rozwój nowych technologii i cyfryzację wielu aspektów naszego życia. Dziś dowiadujemy się na przykład, że już niebawem w paczkomatach załatwimy nieco spraw urzędowych.
InPost w odpowiedzi na potrzeby klientów w czasie pandemii koronawirusa już wprowadził kilka modyfikacji do swoich usług paczkomatowych, np. aplikację mobilną do bezdotykowego odbierania i nadawania paczek czy możliwość ich nadawania i odbierania przez skanowanie kodu od razu po podejściu do paczkomatu, bez konieczności dotykania panelu. Teraz zaś idzie o krok dalej, a mianowicie stawia specjalne paczkomaty, w których będzie można załatwić sporo spraw urzędowych, np. w znienawidzonych przez większość z nas urzędach komunikacji, które słyną z długich kolejek.
Usługa docelowo znaleźć ma zastosowanie w całym kraju, ale jako pierwszy na jej wprowadzenie zdecydował się Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego: - (...) jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami. Pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały postawione w Gorzowie Wielkopolskim - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Co więcej, aby maksymalnie ułatwić mieszkańcom ten proces w czasie pandemii, możemy korespondencję urzędową nadać z każdego paczkomatu, a firma samodzielnie przeniesie ją do jednego z tych urzędowych skąd trafi już do urzędu. A o jaką korespondencję konkretnie chodzi? Na pierwszy ogień poszedł wspomniany Wydział Komunikacji, więc przez paczkomat możemy zarejestrować zakupiony pojazd, zgłosić sprzedaż lub złomowanie auta, złożyć wniosek o wymianę dokumentów, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, tablice rejestracyjne czy pozwolenia czasowe.
Mówiąc krótko, jesteśmy w stanie w ten sposób zaoszczędzić mnóstwo czasu, a do tego załatwić formalności bez konieczności kontaktu z innymi interesantami, urzędnikiem czy nawet kurierem. Warto jeszcze podkreślić, że dostęp do paczkomatów jest możliwy przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia, koszt nadania przesyłki to 5,99 PLN, a jej maksymalne wymiary to 3 x 25 x 55 cm.Żeby skorzystać z usługi należy udać się na stronę Urząd24, gdzie przygotujemy dokumenty, wypełnimy formularz dostawy i pobierzemy etykietę do wydrukowania i przyklejenia na przesyłkę.
Źródło: GeekWeek.pl/InPost