Zmarła Koreanka powróciła jako wirtualny awatar, by porozmawiać ze swoim mężem [FILM]

Futurolodzy uważają, że technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości to przyszłość, która wniesie na zupełnie nowy poziom naszą interakcję z otaczającym nas światem. Oto dowód.

Microsoft i Facebook pracują nad technologią, która pozwoli ożywić dowolną osobę lub zwierzę w świecie wirtualnym. Jako że coraz więcej czasu spędzamy w globalnej sieci, na serwisach społecznościowych i w przyszłości w świecie wirtualnej rozrywki, czemu nie wykorzystać tych dobrodziejstw, by ukoić ból po stracie bliskiej osoby lub zwierzaka?!

Wielu psychologów uważa, że to przerażający pomysł. W końcu mówimy o praktycznie nieograniczonym kontakcie ze zmarłymi osobami, a to może niekorzystanie wpłynąć na nasze codzienne życie, zatrzeć granicę pomiędzy życiem i śmiercią, a nawet stać się źródłem uzależnienia. Jednak jest też wiele osób, które są pewne, że to świetny sposób na nowy rodzaj rozrywki.

Reklama

Namiastkę możliwości takiej technologii może ukazać najnowszy materiał filmowy, który opublikowała koreańska telewizja MBCLife. Film nosi tytuł 60th Anniversary Special VR Human Documentary: I Met You Again – Romance Part 1 i możemy w nim zobaczyć 51-letniego Koreańczyka, który poprzez świat wirtualny połączył się ze swoją zmarłą żoną.

Mężczyzna od czterech lat samotnie opiekuje się piątką swoich dzieci i nie jest mu łatwo. Producenci postanowili przygotować dla niego wirtualnego awatara zmarłej żony, by dodała mu słowa otuchy. Inżynierowie z MBC znaleźli aktorkę o zbliżonym wyglądzie i barwie głosu do jego żony, a następnie stworzyli realistycznie wyglądający awatar.

Zobaczcie materiał filmowy. Chociaż dialog odbywa się w języku koreańskim, tak naprawdę zrozumiecie sens wirtualnego kontaktu z mowy ciała awatara i mężczyzny. Sami odpowiedzcie sobie na pytanie, czy wykorzystanie technologii VR/AR ma sens do ożywiania zmarłych ludzi czy zwierząt i przyjmie się na serwisach społecznościowych.

Źródło: GeekWeek.pl/MBCLife / Fot. MBCLife

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy