Nowe wersje Androida wzmacniają swoją pozycję na rynku

​Google regularnie publikuje aktualne statystyki przedstawiające procentowy rozkład poszczególnych wersji Androida. Dane te zbierane są poprzez sklep Google Play, więc w założeniu powinny być stosunkowo precyzyjne. Na stronie twórców Androida ukazał się nowy wykres, który pozwala zaobserwować pewne stałe tendencje.

Starsze wersje Androida tracą na popularności
Starsze wersje Androida tracą na popularności123RF/PICSEL

Wygląda na to, że po długim okresie dominacji w końcu zbliża się zmierzch ery dominacji Androida 2.3 Gingerbread, który odchodzi powoli na zasłużoną emeryturę. Udział tej wersji systemu jest wciąż znaczący (47,6 proc.), lecz Android w wersji 4.0 i wyższej depcze mu po piętach, posiadając aktualnie około 40 proc. rynku. Na uwagę zasługuje zwłaszcza szybki wzrost Jelly Bean, który aktualnie można już znaleźć na ponad 10 proc. wszystkich urządzeń.

Niestety, wciąż na wysokim poziomie utrzymuje się procentowy udział archaicznych wersji Androida, takich jak Froyo i Eclair, minie więc jeszcze sporo czasu, nim kompletnie znikną one z rynku. Warto jednak zauważyć, że na wykresie nie uwzględnia się już Androida 1.5 Cupcake, co trudno nazwać wielkim sukcesem, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że premiera tej wersji systemu miała miejsce w 2009 roku.

Piotr Andrzejewski

android.com.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas