TikTok wprowadzi kolejne formy reklamowe
TikTok, bardzo popularna, również w Polsce, aplikacja i serwis społecznościowy zarazem, wprowadza kolejne reklamy. Chociaż o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, właściciele platformy, chińska firma Bytedance, informowali już od początku roku, to dopiero teraz odkryli wszystkie karty.
Czym jest TikTok?
TikTok umożliwia publikację 15-sekundowego materiału wideo, zazwyczaj połączonego z odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową. To fuzja Vine (niedziałająca już platforma twórców Twittera) ze Snapchatem (więcej informacji o Snapchatcie). Główną grupa wiekowa odbiorców Tik Toka ma od 13 do 20 lat. Najpopularniejsze filmiki - dzięki umiejętnemu montażowi - łączą obraz z dźwiękiem, aby w 15 sekundach przekazać krótką historię lub zabawną treść. Najwięksi twórcy - nazywanie TikTokerami - mają od 20 do 50 mln followersów (śledzących). Materiał można udostępnić w innych sieciach społecznościowych, "dać serduszko" lub skomentować. TikTok powstał dwa lata temu w Chinach, za jego sukcesem stoi chiński gigant ByteDance, wart 75 mld dolarów
- Marketerzy dostali do ręki potężne narzędzia do kreowania wizerunku i angażowania fanów. Dzięki współpracy z wydawcą aplikacji poznaliśmy szczegóły formatów i wiemy dokładnie, w jaki sposób będą działać i jak będą mierzone ich wyniki. W kampaniach marketingowych można już wykorzystać nowe rozwiązania, które wzmocnią ich efekty - tłumaczy Alicja Stefaniak, Group Account Director w agencji GetHero
Potwierdziły się dotychczasowe informacje i na TikToku pojawiły się cztery nowe typy reklam: Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez GetHero marki będą mogły mierzyć między innymi liczbę kliknięć, reakcji, wyświetleń czy udostępnień. Możemy także liczyć na dane dotyczące wzrostu i spadku zainteresowania fanów.Zgodnie z najnowszymi danymi TikTok ma w Polsce miesięcznie 2,1 miliona aktywnych użytkowników, a łączna ilość wyświetleń filmów każdego miesiąca przekracza już 6 miliardów.