TikTok wprowadzi kolejne formy reklamowe

TikTok, bardzo popularna, również w Polsce, aplikacja i serwis społecznościowy zarazem, wprowadza kolejne reklamy. Chociaż o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, właściciele platformy, chińska firma Bytedance, informowali już od początku roku, to dopiero teraz odkryli wszystkie karty.

TikTok
TikTokmateriały prasowe

Czym jest TikTok?

TikTok umożliwia publikację 15-sekundowego materiału wideo, zazwyczaj połączonego z odpowiednio dobraną ścieżką dźwiękową. To fuzja Vine (niedziałająca już platforma twórców Twittera) ze Snapchatem (więcej informacji o Snapchatcie). Główną grupa wiekowa odbiorców Tik Toka  ma od 13 do 20 lat. Najpopularniejsze filmiki - dzięki umiejętnemu montażowi - łączą obraz z dźwiękiem, aby w 15 sekundach przekazać krótką historię lub zabawną treść.  Najwięksi twórcy - nazywanie TikTokerami - mają od 20 do 50 mln followersów (śledzących). Materiał można udostępnić w innych sieciach społecznościowych, "dać serduszko" lub skomentować. TikTok powstał dwa lata temu w Chinach, za jego sukcesem stoi chiński gigant ByteDance, wart 75 mld dolarów

- Marketerzy dostali do ręki potężne narzędzia do kreowania wizerunku i angażowania fanów. Dzięki współpracy z wydawcą aplikacji poznaliśmy szczegóły formatów i wiemy dokładnie, w jaki sposób będą działać i jak będą mierzone ich wyniki. W kampaniach marketingowych można już wykorzystać nowe rozwiązania, które wzmocnią ich efekty - tłumaczy Alicja Stefaniak, Group Account Director w agencji GetHero

Potwierdziły się dotychczasowe informacje i na TikToku pojawiły się cztery nowe typy reklam: Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Zgodnie z informacjami pozyskanymi przez GetHero marki będą mogły mierzyć między innymi liczbę kliknięć, reakcji, wyświetleń czy udostępnień. Możemy także liczyć na dane dotyczące wzrostu i spadku zainteresowania fanów.Zgodnie z najnowszymi danymi TikTok ma w Polsce miesięcznie 2,1 miliona aktywnych użytkowników, a łączna ilość wyświetleń filmów każdego miesiąca przekracza już 6 miliardów.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas