1600 nowych samolotów dla najszybciej rosnącej gospodarki świata

Indie zostaną trzecim największym rynkiem lotniczym w 2034 r. Ta najszybciej wschodząca gospodarka świata będzie potrzebować aż 1600 nowych samolotów.

Indyjscy przewoźnicy preferują airbusy, czego kolejnym potwierdzeniem było 250 nowych, wiążących zamówień złożonych w 2015 r., które zwiększyły udział rynkowy Airbusa do 70 proc. (z uwzględnieniem zamówień oraz obecnie eksploatowanej floty). Dziś około 56 proc. indyjskiej floty stanowią airbusy latające w barwach czołowych indyjskich przewoźników. Wśród z nich znajduje się pierwszy A320neo dostarczony do Indii i całego regionu azjatyckiego.

Rozwój ruchu powietrznego zależy od takich czynników, jak urbanizacja, wzrost zamożności reprezentowany przez powiększającą się klasę średnią, turystyka i handel. W 2025 r. Indie wyprzedzą Chiny pod względem liczby ludności, a według Oxford Economics indyjska klasa średnia będzie liczyć 600 mln osób, dwukrotnie więcej, niż w Stanach Zjednoczonych. W 2034 r. przeciętny indyjski pasażer będzie latał czterokrotnie częściej, niż dziś.

Reklama

W rezultacie ruch na indyjskim rynku lotniczym ma rosnąć o 8,4 proc. rocznie w ciągu następnych 20 lat, znacznie szybciej od światowej średniej (4,6 proc.). Ruch krajowy będzie rósł w tempie 9,3 proc., co oznacza, że Indie są czołowym wschodzącym rynkiem lotniczym świata.

Według najnowszej globalnej prognozy rynkowej firmy Airbus, w ciągu 20 lat od 2015 do 2034 r. Indie będą potrzebować ponad 1600 nowych samolotów pasażerskich i transportowych, aby zaspokoić rosnący popyt. Liczba ta będzie obejmować 1230 nowych samolotów wąskokadłubowych oraz 380 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich i transportowych o wartości 224 mld dol. Do 2034 r. ponad trzykrotnie wzrośnie liczba indyjskich miast, które co miesiąc będą obsługiwać ponad milion pasażerów.

Kompletna linia produktów Airbusa obejmuje najlepiej sprzedającą się rodzinę wąskokadłubowych samolotów A320, popularny samolot A330 i zupełnie nowy model A350 XWB w kategorii samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości, a także sztandarowy model A380 w segmencie bardzo dużych samolotów. Na rynku transportowców Airbus obecnie oferuje nowo zbudowane samoloty A330-200F oraz program konwersji A330 z wersji pasażerskiej na transportową (A330P2F).

20-letnia prognoza dla Indii

- Ponad 70-procentowy udział Airbusa w eksploatowanej flocie i zamówieniach oczekujących na realizację, 56-procentowy w obecnie eksploatowanej flocie

- Wzrost ruchu pasażerskiego o 8,4 proc. rocznie (średnia światowa: 4,6 proc.)

- Popyt na nowe samoloty: ponad 1200 samolotów wąskokadłubowych i niemal 400 szerokokadłubowych o łącznej wartości 224 mld dol.

- Indyjska klasa średnia ma wzrosnąć o 50 proc. do 600 milionów osób w 2024 r.

- W 2024 r. populacja wzrośnie do 1,4 mld i Indie prześcigną Chiny jako najludniejszy kraj świata 

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Airbus | samolot pasażerski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy