Airbus A380 z nową aranżacją wnętrza

Airbus opracowuje szeroką gamę nowych rozwiązań aranżacji kabiny dla nabywców samolotu pasażerskiego A380. Najnowszym jest opcja nowych schodów przednich (New Forward Stairs, NFS), która pozwala zwolnić miejsce na około 80 dodatkowych foteli. Zapewni to liniom lotniczym dodatkowe przychody.

Airbus A380 ma teraz nowe wnętrze
Airbus A380 ma teraz nowe wnętrzeAFP

Uwzględniając najnowszą opcję NFS, pakiet nowych rozwiązań kabinowych A380 obecnie składa się z kilku elementów. NFS polega na przesunięciu schodów przednich od drzwi nr 1 do drzwi nr 2 i połączeniu wejścia na górny pokład (schody w górę) z przyległym zejściem do pomieszczeń dla załogi na dolnym pokładzie (schody w dół). NFS zwolni miejsca na 20 dodatkowych foteli.

Jeśli chodzi o połączony przedział dla załogi (Combined Crew-Rest Compartment, CCRC), to istniejący przedział dla załogi (za kokpitem w obszarze półpiętra przy drzwiach nr 1) można przenieść w dół i połączyć z pomieszczeniem dla załogi na dolnym pokładzie. Ta innowacja zwalnia miejsca na trzech dodatkowych pasażerów klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy) w przedniej części głównego pokładu.

Nowe schodny przednie w A380
Nowe schodny przednie w A380materiały prasowe

Dzięki innowacyjnej koncepcji opracowanej przez firmę Airbus we współpracy z dostawcami foteli udało się zachować 18-calową szerokość foteli, a jednocześnie zaoferować liniom lotniczym rzędy z jedenastoma fotelami w układzie 3-5-3 w klasie ekonomicznej. Pozwala to wstawić 23 dodatkowe fotele, a przez to znacznie zwiększyć rentowność samolotu.

Nowy moduł schodów przy kuchni rufowej (Aft-Galley Stair Module, AGSM) polega na zmianie konstrukcji tylnych schodów ze spiralnej na prostą. Na pokładzie głównym zwalnia to cenne miejsce na moduły kuchenne. Ogółem opcja AGSM zapewnia miejsce na 14 dodatkowych foteli i dwa dodatkowe wózki bufetowe.

Opcja usunięcia przestrzeni ładunkowych w ścianach bocznych na górnym pokładzie zwiększa szerokość kabiny na wysokości oparcia na nogi, zwalniając miejsce na nawet 10 dodatkowych foteli / łóżek w klasie biznesowej, jeśli zostanie użyty układ "w jodełkę".

Nowy koncept kabiny Day&Night
Nowy koncept kabiny Day&Nightmateriały prasowe

Obszerny przekrój głównego pokładu A380 - znacznie szerszy, niż w jakimkolwiek innym komercyjnym samolocie pasażerskim - umożliwia producentom foteli zoptymalizowanie konstrukcji fotela dla klasy ekonomicznej o podwyższonym standardzie (Premium Economy, PE) w celu stworzenia najbardziej efektywnego i komfortowego układu PE. Układ ten zapewnia miejsce na 11 dodatkowych foteli w układzie z dziewięcioma fotelami w rzędzie.

Eksploatowane dziś samoloty A380 mogą przewozić średnio 497 pasażerów, a ich obłożenie jest konsekwentnie wyższe od branżowej średniej. W przypadku wykorzystania wszystkich opisanych tu rozwiązań kabinowych liczbę miejsc można zwiększyć z 497 do 575 w czterech klasach, co zapewniłoby znacznie wyższe przychody liniom lotniczym.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas