Elastyczne skrzydła przyszłością lotnictwa cywilnego?

FlexFoil to technologia produkcji giętkich skrzydeł, które zmieniają swój kształt w zależności od manewru wykonywanego przez samolot. Dzięki temu można zaoszczędzić wiele paliwa.

Fot. FlexSys
Fot. FlexSysmateriały prasowe

Firma FlexSys uważa, że powszechnie wykorzystywane klapy są nieefektywne i zwiększają zużycie paliwa. Dlatego trzeba je zastąpić czymś nowym i lepszym. FlexFoil to technologia produkcji giętkich skrzydeł, które mogą zmieniać swój kształt w zależności od manewru, który ma wykonać samolot. Ich powierzchnia jest zatem jednolita, co pozytywnie wpływa na efektywność.

Inżynierowie zapewniają, że zaadoptowanie technologii FlexFoil do już istniejących samolotów pomogłoby ograniczyć zużycie paliwa o 8 proc. Natomiast maszyna zbudowana od podstaw pod FlexFoil zużyje go o 12 proc. mniej.

Nowa technologia będzie testowana na przebudowanej konstrukcji samolotu Gulfstream.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas