Japończycy budują kolejny superpociąg

Japońska kolej zaprezentowała prototyp nowego pociągu, dzięki któremu będzie można podróżować jeszcze szybciej niż do tej pory.

Superszybki maglev Series Lo ma ruszyć w trasę w 2027 roku
Superszybki maglev Series Lo ma ruszyć w trasę w 2027 rokumateriały prasowe

Spółka Central Japan Railway chce nadal rozwijać zjawisko lewitacji magnetycznej. Pociąg nazwany Series Lo - kolejny maglev na rynku - ma osiągać prędkość 498 km/h. Będzie on podóżował liną kolejową łączącą główną tokijską stację Shinagawa z Nagoją, która zostanie otwarta w 2027 r. Do 2045 r. linia ma zostać przedłużona do Osaki. W sumie jej budowa pochłonie 100 mld dol.

Pierwszy element składu będzie miał 28 m długości, z czego aż 15 m zajmie aerodynamiczny nos. Series Lo będzie składał się z 16 wagonów zdolnych do zabrania 1000 pasażerów. Pokonanie głównej trasy zostanie skrócone z obecnych 90 do 40 minut.

Japonia jest miejscem, w którym nastąpiła rewolucja technologiczna z wykorzystaniem szybkich kolei. W 1964 r. w trasę ruszył pierwszy superszybki pociąg - Shinkansen, który osiągał prędkość maksymalną 210 km/h. Obecnie najszybszy komercyjny maglev kursuje w Szanghaju i osiąga prędkość do 431 km/h.

Rekord prędkości tradycyjnego pociągu należy do francuskiego TGV, który podczas testów osiągnął 574,8 km/h, natomiast japońskiemu maglevowi MLX01 udało się rozpędzić do 581 km/h.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas