Naukowcy badają zachowania pilotów "latających samochodów"

Naukowcy z Liverpoolu rozpoczęli pierwszą fazę badań potencjalnych użytkowników "latających samochodów". Mają one odpowiedzieć na pytanie, na ile sterowanie tymi pojazdami musiałoby być automatyczne, by były one dostępne dla każdego.

Symulator myCoptera pomoże w budowie jego prototypa
Symulator myCoptera pomoże w budowie jego prototypamateriały prasowe

W ubiegłym roku został zaprezentowany europejski projekt myCopter, na który Unia Europejska przyznała aż 4,2 mln euro dotacji. Wszystko w ramach rozwoju osobistych pojazdów powietrznych (PAV).Przewiduje się, że osobiste pojazdy powietrzne w przeciągu kilkunastu najbliższych lat zastąpią samochody osobowe. Pojazdy te uwolniłyby ludzi od płaskiej, jednowymiarowej miejskiej przestrzeni. Z założenia pojazdy typu PAV mają startować i lądować pionowo oraz być wyposażone w napęd elektryczny.Na Uniwersytecie w Liverpoolu opracowano specjalne oprogramowanie dla symulatora Heliflight-R, który ma zbadać zachowanie pilotów w różnych warunkach. Dzięki temu możliwe będzie poprawienie lub zamiana rozwiązań technologicznych w osobistych pojazdach latających, zanim te trafią do powszechnego użytku.Jak na razie żadna ze znanych firm nie ma w planach rozpoczęcia seryjnej produkcji pojazdów typu PAV, choć idea myCopter najprawdopodobniej już wkrótce zostanie przeniesiona do codzienności.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas