Pierwszy lot ​Airbusa A319neo

Trzeci przedstawiciel rodziny A320neo rozpoczyna serię prób w locie.

Airbus A319neo
Airbus A319neomateriały prasowe

31 marca 2017 r. pierwszy Airbus A319neo odbył swój dziewiczy lot. Najmniejszy przedstawiciel rodziny A320neo, napędzany silnikami CFM International LEAP-1A, wystartował z Hamburga i wylądował w Tuluzie po pięciogodzinnym locie.  Samolotem kierowali piloci doświadczalni Michel Gagneux i Eckard Hausser. W kokpicie towarzyszył im inżynier prób w locie Jean Michel Pin, a inżynierowie Sylvie Loisel-Labaste i David O’nions monitorowali lot ze stanowiska testowego w samolocie.

Podczas lotu załoga mogła zapoznać się z ogólnymi właściwościami pilotażowymi samolotu i sprawdzić główne systemy. A319neo, zarejestrowany jako D-AVWA, będzie stacjonował w Tuluzie aż do zakończenia programu prób w locie. A320neo to najlepiej sprzedająca się rodzina samolotów wąskokadłubowych - ponad 5000 zamówień złożonych przez ponad 90 klientów reprezentuje 60 procent rynku. W rodzinie A320neo zastosowano najnowsze technologie, w tym silniki nowej generacji oraz końcówki skrzydeł typu Sharklet. Już teraz zapewniają one 15-procentową oszczędność paliwa, która wzrośnie do 20 proc. do 2020 r.

Airbus A350-900

Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL
Airbus A350-900INTERIA.PL

Dzięki szerokiej kabinie wszystkie modele z rodziny A320neo oferują niedościgniony komfort lotu we wszystkich klasach oraz fotele o szerokości 18 cali montowane standardowo w klasie ekonomicznej.

Jako jeden samolot w trzech rozmiarach (A319neo, A320neo, A321neo) mieszczących od 100 do 240 pasażerów, rodzina A320 zaspokaja potrzeby całego segmentu wąskokadłubowego, od połączeń krajowych do dłuższych tras o różnym natężeniu ruchu.A319neo to najmniejszy przedstawiciel rodziny A320neo, który może operować na krótkich pasach startowych w wysokich temperaturach i na dużych wysokościach. Może przewozić nawet 160 pasażerów bez żadnych kompromisów pod względem komfortu.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas