Rozpoczęto budowę chińskiego centrum wykańczania i dostarczania samolotów Airbus A330

Airbus podjął kolejne działania zmierzające do zwiększenia globalnego zasięgu firmy i zacieśnienia strategicznego partnerstwa z Chinami. W Tianjin rozpoczęła się budowa centrum wykańczania i dostarczania (Completion and Delivery Centre, C&DC) samolotów Airbus A330.

Fot. Airbus
Fot. Airbusmateriały prasowe

C&DC A330 będzie znajdować się na tym samym terenie, co linia montażu końcowego i centrum dostarczania samolotów z rodziny A320 w Tianjin. Latem 2014 r. firmy Airbus, Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) oraz Aviation Industry Corporation of China (AVIC) podpisały umowę ramową w sprawie budowy C&DC A330 w Tianjin. W C&DC będą odbywać się prace wykończeniowe, w tym instalacja kabiny pasażerskiej, malowanie i próby w locie, a także dostawa samolotu i odbiór przez klienta. Samoloty z rodziny A330 przeznaczone do wykończenia w C&DC będą montowane w Tuluzie, a malowanie i instalacja kabiny będzie odbywać się w Tianjin.

Ten najnowszy rozdział współpracy Airbusa z Chinami dobrze wpisuje się w prognozy ruchu pasażerskiego w Chinach, który ma rosnąć w tempie znacznie szybszym od światowej średniej (4,6 proc.). Przewiduje się, że średni roczny wzrost rynku krajowych przewozów lotniczych wyniesie 6,9 proc., a przewozów międzynarodowych - 6,8 proc. Prognozy te uwzględniają następujące kluczowe czynniki: długoterminowe perspektywy gospodarcze Chin pozostają pozytywne, chińska klasa średnia powiększa się, a chińska turystyka wyjazdowa rośnie.

Według globalnej prognozy rynkowej Airbusa (Global Market Forecast, GMF) na lata 2015-2034, Chiny będą potrzebować około 5400 nowych samolotów pasażerskich liczących ponad 100 miejsc i transportowych o ładowności większej niż 10 ton, w tym 3630 samolotów wąskokadłubowych oraz 1770 samolotów szerokokadłubowych i bardzo dużych. Reprezentuje to około 17 proc. łącznego światowego popytu na 32 600 nowych samolotów w tym samym okresie. Łączna wartość nowych samolotów dostarczonych do Chin ma wynieść ponad 840 mld dol.

Obecnie flota airbusów w służbie chińskich operatorów liczy ponad 1240 samolotów (ponad 170 z rodziny A330 i ponad 1000 z rodziny A320). Airbus A330 jest najpopularniejszym samolotem szerokokadłubowym w Chinach.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas