Ścieżka biometryczna na lotnisku w Dubaju

Linie Emirates przygotowują się do wprowadzenia pierwszej na świecie "ścieżki biometrycznej", która umożliwi pasażerom sprawne przemieszczanie się po macierzystym lotnisku przewoźnika Dubai International.

Po lotnisku w Dubaju już wkrótce będzie można sobie zwyczajnie "spacerować"
Po lotnisku w Dubaju już wkrótce będzie można sobie zwyczajnie "spacerować"materiały prasowe

Dzięki wykorzystaniu najnowszych osiągnięć biometrii - kombinacji systemów rozpoznawania twarzy i tęczówki - pasażerowie Emirates wkrótce będą mogli odprawić się, załatwić formalności wjazdowe, wejść do poczekalni i na pokład samolotu, zwyczajnie spacerując po lotnisku.

Najnowsze czytniki biometryczne zostały już zamontowane na terenie Terminala 3 Emirates na lotnisku w Dubaju. Można je znaleźć przy wybranych stanowiskach odprawy, w poczekalni dla pasażerów premium znajdującej się w hali przylotów B oraz przy wybranych bramkach. Miejsca, w których zainstalowano urządzenia, będą wyraźnie oznakowane.

Próby projektu "Smart Tunnel" prowadzonego przez Dyrekcję Generalną ds. Meldunku i Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) we współpracy z liniami Emirates rozpoczęły się 10 października. To pierwsza kontrola paszportowa, w trakcie której pasażerowie po prostu przechodzą przez tunel i otrzymują zezwolenie na wjazd od urzędu imigracyjnego bez udziału człowieka ani konieczności przybicia fizycznej pieczątki w paszporcie.

Niedługo po zakończeniu testów wewnętrznych przewoźnik rozpocznie próby identyfikacji biometrycznej w innych kluczowych punktach obsługi pasażera na lotnisku - przy stanowiskach odpraw, w poczekalni i przy bramce - a następnie przy bramkach tranzytowych i w ramach usługi szoferskiej. Wszystkie dane biometryczne będą przechowywane przez GDRFA, a pasażerowie zaproszeni do udziału w próbach zostaną poproszeni o stosowną zgodę.

Ścieżka biometryczna usprawni obsługę klienta i ruch pasażerski na terenie lotniska dzięki ograniczeniu liczby kontroli dokumentów i kolejek. W rezultacie możliwość rejestrowania pasażerów "na żywo" poprawi bezpieczeństwo i jakość usług przewoźników, które staną się jeszcze bardziej spersonalizowane. Na przykład pozwoli to pracownikom zlokalizować spóźniających się pasażerów na lotnisku i pomóc im zdążyć na lot.

Ścieżka biometryczna przewoźnika obejmie odloty, przyloty, tranzyt, usługę szoferską i poczekalnie lotniskowe w Dubaju. Chociaż początkowo system będzie skoncentrowany na podróżujących klasą pierwszą i biznes, linie Emirates zamierzają rozszerzyć ścieżkę biometryczną na pasażerów klasy ekonomicznej w Dubaju, a w przyszłości być może również na innych lotniskach, a także przy własnych specjalnych stanowiskach odprawy załogi.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas