Aplikacja Portal Pasażera bez kluczowej funkcji. Trwa przebudowa

Portal Pasażera to aplikacja PKP Polskich Linii Kolejowych, która została pozbawiona jednej z ważnych funkcji. Mowa o mapach, gdzie można podejrzeć pociągi. Decyzja związana jest jednak z przebudową tej funkcjonalności i nie znika na zawsze. W odświeżonej formie wróci później w tym roku.

Aplikacja Portal Pasażera bez kluczowej funkcji. Trwa przebudowa.
Aplikacja Portal Pasażera bez kluczowej funkcji. Trwa przebudowa.PKP PLKmateriały prasowe

Aplikacja Portal Pasażera to platforma PKP Polskich Linii Kolejowych, z której korzysta wiele osób. W ostatnich dniach zauważono, że z oprogramowania znikła jedna z kluczowych funkcji. Użytkownicy zauważyli, że platforma została pozbawiona map z podglądem pociągów.

Mapy z pociągami w aplikacji Portal Pasażera są i ich nie ma

W ostatnich dniach widać jednak, że mapy pojawiają się ponownie. Twórcy platformy z pewnością prowadzą testy, których celem jest uskutecznienie tej funkcji aplikacji Portal Pasażera. Oficjalne stanowisko w tej sprawie sprzed kilku dni brzmi następująco:

Podjęliśmy decyzję o zaprzestaniu prezentowania danych w zakładce "Pociągi na mapie" oraz prezentacja trasy danego połączenia lub pociągu w zakładce "Trasa na mapie" w szczegółach połączenia. Decyzja spowodowana jest koniecznością przebudowy funkcji mapy oraz utrzymania na wysokim poziomie podstawowej funkcji portalu, czyli prezentacji rozkładu jazdy pociągów oraz wyszukiwania połączeń. Planowane ponowne włączenie funkcjonalności przewidujemy w grudniu 2024 r.
czytamy w oświadczeniu PKP Polskich Linii Kolejowych

Funkcja bywała problematyczna już wcześniej

Warto dodać, że funkcja map z pociągami w aplikacji Portal Pasażera powodowała problemy już w przeszłości. Kilka miesięcy temu PKP Polskie Linie Kolejowe wyłączyły w platformie możliwość podglądu opóźnień kursujących pociągów na mapie. Spowodowane to było niepoprawnymi danymi, co skutkowało wprowadzaniem pasażerów w błąd.

Sama funkcjonalność w pewnym stopniu jest jednak dostępna. Przewoźnik przekazał informacje o zmianach w innym komunikacie, którego treść widać niżej.

Funkcjonalność "Pociągi na mapie" prezentowała aktualnie jadące pociągi na terenie Polski oraz na terenie wybranego województwa. Dane o pociągu w tej zakładce nie posiadały żadnych dodatkowych informacji poza tymi, które są dostępne w wyżej wymienionych zakładkach. Funkcja pociągów na mapie stanowiła jedynie podglądową wizualizację poszczególnych komunikatów.
PKP PLK

Chcąc skorzystać z funkcji należy wybrać opcję Wyszukiwanie połączeń i odnaleźć konkretne połączenie. Następnie należy wskazać w menu Pokaż to połączenie na mapie. W ten sposób uda się uzyskać podgląd.

Przy okazji postanowiono zrezygnować z sekcji "Wszystkie opóźnienia". Z informacji przekazanych przez przewoźnika wynika, że pozwoliło to na wyeliminowanie "obciążenia Portalu Pasażera przez podmioty, które niezgodnie z obowiązującym regulaminem serwisu korzystały z tych funkcjonalności poprzez automatyczne odczytywanie danych co pół minuty".

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

***

Co myślisz o pracy redakcji Geekweeka? Oceń nas! Twoje zdanie ma dla nas znaczenie.

***

Astronauci utknęli na ISS. W jakich warunkach spędzą kilka miesięcy?© 2024 Associated Press
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas