Chiny wybudowały nową przeprawę przez morze. Pobili 10 światowych rekordów

Most Shenzhen Bay Bridge stanowi część przeprawy przez port w zatoce Shenzhen, łącząc Dongjiaotou w Shenzhen z Ngau Hom Shek w Hongkongu (zdj.ilustracyjne)
Most Shenzhen Bay Bridge stanowi część przeprawy przez port w zatoce Shenzhen, łącząc Dongjiaotou w Shenzhen z Ngau Hom Shek w Hongkongu (zdj.ilustracyjne)JackSeeds/Flickr/CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en)Wikimedia Commons

Podczas budowy pobito 10 rekordów świata

  • Największa rozpiętość całkowicie morskiego mostu wiszącego o konstrukcji stalowej skrzynkowej (1666 m)
  • Najwyższa płyta mostu (91 m)
  • Najwyższy prześwit nawigacyjny dla mostu morskiego
  • Największe zakotwiczenie wiszących mostów morskich (344 000 m sześc. betonu)
  • Najwyższa prędkość testowa oporu wiatru dla mostu wiszącego (83,7 m/s)
  • Największa stalowa płyta mostowa z nawierzchnią z gorącej mieszanki epoksydowej i asfaltu (378 800 mkw)
  • Najdłuższy dwukierunkowy, ośmiopasmowy tunel zanurzony (5035 m)
  • Najszerszy podwodny tunel rurowy o konstrukcji stalowej i betonowej (do 55,6 m)
  • Największy jednoczęściowy odlew rury zanurzonej w stalowej powłoce z użyciem betonu samozagęszczalnego (29 000 m sześc.)
  • Najszersza, wielokrotnie składana, zapora wodna w kształcie litery M stosowana w ostatnim połączeniu tunelu rurowego zanurzonego (3 m)

Ciekawe są nie tylko rekordy

Podwodny tunel pęka w trakcie przejazdu? Wiemy, co robićGeekWeekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?