Nikt tego nie chciał w Netfliksie. Plan okazał się hitem
Netflix jeszcze kilka lat temu zarzekał się, że nie wprowadzi do platformy reklam. Dwa lata temu uległo to zmianie i taki plan pojawił się w ofercie. Początkowo odebrano go z mieszanymi uczuciami. Okazuje się jednak, że Netflix z reklamami to prawdziwy hit. Na taką subskrypcję zdecydowały się miliony oglądających.
Netflix z reklamami miał nigdy nie istnieć. Gigant rynku streamingowego jeszcze kilka lat temu podkreślał, że elementy sponsorowane nie pojawią się w jego platformie, bo nie tego chcą klienci. Z czasem uległo to zmianie. Od wprowadzenia tańszej subskrypcji upłynęły już dwa lata. Okazuje się, że był to strzał w dziesiątkę.
Netflix z reklamami ma już 70 mln subskrybentów
Netflix postanowił podsumować dwa pierwsze lata planu z reklamami i mamy tu do czynienia z hitem. Taka subskrypcja ma już 70 mln aktywnych użytkowników w skali miesiąca. To naprawdę dużo, bo gigant w maju tego roku raportował o 40 mln subskrybentach takiego planu. Kolejne 30 mln przybyło więc w zaledwie kilka miesięcy.
Jakby tego było mało, to Netflix z reklamami jest bardzo chętnie wybierany przez klientów na tych rynkach, gdzie jest dostępny. Na taką subskrypcję decyduje się połowa nowych użytkowników platformy.
Popularność planu Netfliksa wynika z atrakcyjnej ceny
Ogromne zainteresowanie planem z reklamami nie powinno jednak dziwić. Pamiętajmy, że w międzyczasie Netflix ukrócił współdzielenie kont pomiędzy użytkownikami i tańszy dostęp skierowany był m.in. do tych osób. Niższa cena sprawiła, że na taką subskrypcję zdecydowały się miliony osób.
Potencjał w takich planach dostrzeli także inni giganci rynku streamingowego. Podobnie zrobili Max, SkyShowtime czy Disney+, w których ofercie również pojawiły się tańsze subskrypcje z elementami sponsorowanymi.
Tańszy plan z reklamami sprawił, że Netflix miał świetny kwartał. Ogólna liczba użytkowników wzrosła (o 5 mln) do 282,7 mln. Wdrożenie tańszej subskrypcji na kolejne rynki (w Polsce nadal jej nie ma) planowane jest w 2025 r. To sprawi, że liczba klientów zapewne ponownie się zwiększy.
Przy okazji Netflix wiąże duże plany z ekspansją własnej platformy reklamowej, co również planowane jest na przyszły rok. Ma ona zostać udostępniona klientom w skali globalnej. Niedawno wprowadzono ją w Kanadzie. Wiemy, że współpraca na tym polu kontynuowana jest z Microsoftem. Obejmuje to nie tylko wyświetlanie elementów sponsorowanych w tańszym planie, ale także podczas relacji na żywo z zawodów futbolowych.
***
Polecamy na Antyweb: Klienci Pekao w pułapce. Wszystko zaczyna się od SMS-a
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 88 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!