OnePlus niczym Apple i Samsung? Producent obiecuje wieloletnie wsparcie
OnePlus chce dołączyć do co by nie mówić, dość elitarnego grona producentów, którzy oferują wieloletnie wsparcie dla użytkowników swoich smartfonów. Apple od dawna słynie z dostarczania aktualizacji do nawet kilkuletnich urządzeń, a trend ten jest również powielany przez koreańskiego Samsunga. Czy kolejna firma zacznie oferować takie wsparcie dla swoich flagowych modeli?
Nawet 4 lata aktualizacji od OnePlus
Producent OnePlus zapowiedział, że wraz z początkiem 2023 roku rozpocznie dostarczanie dużych aktualizacji OxygenOS dla swoich urządzeń w cyklu 4 lat od premiery. Co więcej, o jeden rok dłużej firma będzie zapewniać aktualizacje związane z bezpieczeństwem. Chociaż nie podano konkretnie, o które smartfony chodzi, taka deklaracja najpewniej dotyczyć będzie flagowców.
W dużym skrócie oznacza to, że po zakupie najnowszego flagowego modelu od OnePlus, możemy być spokojni o jego funkcjonalność przez 4 lata, a pół dekady trwać będzie wsparcie związane z kwestiami bezpieczeństwa.
Jako firma zorientowana na użytkownika robimy wszystko, co w naszej mocy, aby poprawić wrażenia użytkownika. Ponieważ coraz więcej użytkowników zachowuje swoje urządzenia na dłużej, chcemy mieć pewność, że możemy zaoferować taką możliwość.
Jak miewa się konkurencja?
W przypadku innych producentów urządzeń z Androidem sytuacja wygląda różnie. Największy producent smartfonów opartych na systemie Google w USA, czyli Samsung, gwarantuje wsparcie dla swoich flagowców przez 4 lata od daty premiery. Nieco inaczej jest w przypadku Google.
Producent smartfonów Pixel w dalszym ciągu utrzymuje dotychczasowy standard, jakim jest zapewnienie 3 lat wsparcia w postaci dużych aktualizacji, oraz 5 lat łatania ewentualnych luk w bezpieczeństwie urządzeń. Okazuje się zatem, że chiński producent wyprzedził w tym wypadku amerykańskiego giganta.
Na końcu wygrywa konsument
Oczekuje się, że Google niedługo również wdroży dodatkowy rok wsparcia dla swoich urządzeń. Obecnie firma OnePlus wykonała krok do przodu, zostawiając Amerykanów nieco w tyle. Tak czy inaczej, takie działania powodują motywowanie konkurencji, a ostatecznie zyska przecież klient.
Pozostaje trzymać kciuki, aby producenci smartfonów oferowali kilkuletnie wsparcie dla swoich flagowych urządzeń. Te stają się przecież coraz droższe, a reklamowanie telefonu jako najlepszego sprzętu ze swojej oferty do czegoś zobowiązuje. Klient nie chce wyłącznie cyferek i megapikseli — płaci również za pewność, że dany model będzie służyć mu długo i rzetelnie.