Studenci w Gdańsku nauczą się projektować gry. Nowy kierunek

W przyszłym roku akademickim na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego powstanie nowy kierunek pozwalający zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia gier wideo, planszowych, fabularnych i miejskich.

W przyszłym roku akademickim na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego powstanie nowy kierunek pozwalający zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu tworzenia gier wideo, planszowych, fabularnych i miejskich.
Uniwersytet Gdański chce przygotować specjalistów w projektowaniu gier wideo /123RF/PICSEL

Projektowanie gier wideo staje się coraz popularniejszym kierunkiem studiów i w sumie trudno się temu dziwić, bo Polska w ostatnich latach stała się niejako zagłębiem europejskiego gamedevu i możemy pochwalić się naprawdę utalentowanymi deweloperami (nie wspominając nawet o CD Projekt Red, Techland, 11bit Studios czy Bloober Team). W związku z tym coraz więcej młodych osób obiera tę drogę, a uczelnie wychodzą im naprzeciw, otwierając specjalistyczne kierunki projektowania gier. Takowy, o nazwie Projektowanie gier historycznych, powstaje właśnie na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Gdańskiego, a jego uruchomienie planowane jest na przyszły rok akademicki, o czym poinformowało biuro prasowe uczelni.

Reklama

Polska grami stoi

Dziekan Wydziału Historycznego dr hab. Arkadiusz Janicki, prof. UG podkreśla, że kierunek ma przygotowywać specjalistów z wiedzą w sektorze kultury ze szczególnym ukierunkowaniem na branżę gier. Jak dodaje dr Wacław Kulczykowski, opiekun kierunku, pomysł na jego utworzenie zrodził się w 2020 roku, kiedy na kierunku Historia powstała specjalizacja pod nazwą "Historia w przestrzeni medialnej", przy której tworzeniu wykorzystał swoje doświadczenia przy tworzeniu gier historycznych takich jak Excavate! (2015) i Waterworks! (2020). Do tego powstały jakiś czas temu przedmiot "Historia w grach", związany z nowoczesnym popularyzowaniem nauki, cieszył się dużym zainteresowaniem wśród studentów, a kolejnym bodźcem do utworzenia nowego kierunku było Ogólnopolskie Koło Naukowe Gier Cyfrowych i Analogowych "UGranie", do którego należy ponad 100 członków.  

Co ciekawe, studia te będą miały jednak bardzo elitarny charakter, bo na kierunku będzie mogło studiować ok. 25 osób. Pozwoli to na prowadzenie zajęć w bardzo praktycznej formie - większość przedmiotów będzie opierała się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów, a jednocześnie poznanie zawodu projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier.

Uczelnia zapewnia, że studia przygotowują studentów do budowania kariery międzynarodowej. Blisko 40% przedmiotów odbywa się w języku angielskim, a w zdobyciu pracy pomóc ma wiedza zdobyta podczas takich przedmiotów jak planowanie karier, podstawy przedsiębiorczości oraz podstawy zarządzania projektem.

Co warto podkreślić, studia przygotowują nie tylko do tworzenia gier wideo, ale również planszowych, fabularnych czy miejskich. Ponadto studenci poznają tajniki konstruowania fabuły (Narrative Deisgn), operowania słowem (Technical Writing, Digital Game Writing), tworzenia mechaniki i wzorców projektowych gier, a także stosowania generatywnej sztucznej inteligencji.

***

Bądź na bieżąco i zostań jednym z 90 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Geekweek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: gry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy