Sztuczna inteligencja stworzyła własne poziomy do Dooma

Sztuczna inteligencja ponownie zachwyca swoimi możliwościami. Tym razem wcieliła się w twórcę poziomów w kultowej grze Doom. Efekt? Zrobiła to tak wyśmienicie, jak robią to żywi programiści. Zobaczcie.

Sztuczna inteligencja stworzyła własne poziomy do Dooma
Sztuczna inteligencja stworzyła własne poziomy do DoomaGeekweek - import

Doom ma już 25 lat, ale pomimo tego wciąż ta kultowa gra cieszy się wielkim zainteresowaniem. Trójwymiarowym światem Dooma, stworzonym przez Johna Carmacka, zainteresowali się ostatnio naukowcy z Uniwersytetu Politecnico di Milano we Włoszech.

Postanowili oni szkolić na tej grze swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Jednak w miarę testów, AI rozwinęła się do tak wysokiego poziomu, że zlecono jej stworzenie własnych poziomów. I dokonała tego bez żadnego problemu. Algorytm wcześniej zapoznał się z setkami najróżniejszych poziomów, rozmieszczeniem wrogów i liczbą pomieszczeń.

Naukowcy postanowili pójść jeszcze dalej i stworzyli drugi algorytm, który miał przeanalizować i ocenić pracę pierwszego i wydać werdykt, czy nowe poziomy zostały zbudowane przez ludzkiego programistę czy jednak AI.

Okazało się, że algorytm dał się oszukać i jednoznacznie stwierdził, że poziomy zostały utworzone przez człowieka. Oznacza to, że AI stała się równie dobra w tworzeniu prostych gier co ludzie.

Teraz spore możliwości algorytmów stworzonych przez naukowców z Uniwersytetu Politecnico di Milano będą mogły posłużyć programistom do ulepszenia swoich gier. Ten proces jest bardzo czasochłonny i kosztowny, a z pomocą AI będzie można szybko i łatwo pokonać te ograniczenia.

Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Uniwersytet Politecnico di Milano

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas