Sztuczna inteligencja stworzyła własne poziomy do Dooma
Sztuczna inteligencja ponownie zachwyca swoimi możliwościami. Tym razem wcieliła się w twórcę poziomów w kultowej grze Doom. Efekt? Zrobiła to tak wyśmienicie, jak robią to żywi programiści. Zobaczcie.
Doom ma już 25 lat, ale pomimo tego wciąż ta kultowa gra cieszy się wielkim zainteresowaniem. Trójwymiarowym światem Dooma, stworzonym przez Johna Carmacka, zainteresowali się ostatnio naukowcy z Uniwersytetu Politecnico di Milano we Włoszech.
Postanowili oni szkolić na tej grze swoje algorytmy sztucznej inteligencji. Jednak w miarę testów, AI rozwinęła się do tak wysokiego poziomu, że zlecono jej stworzenie własnych poziomów. I dokonała tego bez żadnego problemu. Algorytm wcześniej zapoznał się z setkami najróżniejszych poziomów, rozmieszczeniem wrogów i liczbą pomieszczeń.
Naukowcy postanowili pójść jeszcze dalej i stworzyli drugi algorytm, który miał przeanalizować i ocenić pracę pierwszego i wydać werdykt, czy nowe poziomy zostały zbudowane przez ludzkiego programistę czy jednak AI.
Okazało się, że algorytm dał się oszukać i jednoznacznie stwierdził, że poziomy zostały utworzone przez człowieka. Oznacza to, że AI stała się równie dobra w tworzeniu prostych gier co ludzie.
Teraz spore możliwości algorytmów stworzonych przez naukowców z Uniwersytetu Politecnico di Milano będą mogły posłużyć programistom do ulepszenia swoich gier. Ten proces jest bardzo czasochłonny i kosztowny, a z pomocą AI będzie można szybko i łatwo pokonać te ograniczenia.
Źródło: GeekWeek.pl/ / Fot. Uniwersytet Politecnico di Milano