"Cyfrowe marzenia" - krótka historia gier

Jaka była pierwsza gra i co Polacy mają wspólnego z "Tetrisem"? - na te i inne pytania odpowiada książka "Cyfrowe marzenia", pierwsza tak rozbudowana publikacja o historii gier na polskim rynku wydawniczym.

"Cyfrowe marzenia - historia gier komputerowych i wideo" - 354 strony o historii branży gier
"Cyfrowe marzenia - historia gier komputerowych i wideo" - 354 strony o historii branży giermateriały prasowe

Styl Mańkowskiego bardzo dobrze pasuje do, jakby nie było, luźnej branży, jaką są gry. Albo przynajmniej jaką były - autor słusznie udowadnia, że od czasów palącego w pracy trawkę Bushnella (założyciel Atari) zmieniło się bardzo wiele. Szkoda, że w parze z językiem nie idzie lepsze wydanie samej książki. Małe, czarno-białe zdjęcia i zrzuty ekranu nie są zbyt atrakcyjne, czasami w ogóle nie ma zdjęć. Zmarnowano także szansę na zrobienie ciekawej okładki. Najważniejsze jednak, że zawartość nie rozczarowuje.

Gdybym miał się czepiać, to może wspomniałbym jeszcze o tym, że w książce brakuje większej liczby rozdziałów poświęconych rozwojowi branży w Polsce. Autor ogranicza się do kilku akapitów i anegdot, w tym bardzo ciekawej o tym, jak Polacy prawie przygarnęli "Tetrisa". Rozrywka elektroniczna nad Wisłą ma barwną historię, Mańkowski, jako redaktor "Secret Service" i dziennikarz growy, był czynnym uczestnikiem jej ewolucji. Zatem temat warto było rozbudować. Począwszy od piractwa, przez sukces Pegasusa (podróbka konsoli Nintendo), kończąc na debiutach pierwszych dystrybutorów gier. Może następnym razem.

"Cyfrowe marzenia - historia gier komputerowych i wideo", Piotr Mańkowski

Wydawnictwo Trio, Warszawa 2010

W sprzedaży od 11 sierpnia 2010

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas