HyperloopTT prezentuje ultraszybki, zautomatyzowany transport kapsułowy
HyperloopTT, jeden z najważniejszych graczy branży licencjonowania transportu i technologii, ujawnił szczegóły swojego najnowocześniejszego projektu Express Freight, który ma zmienić świat transportu towarowego.
Hyperloop Transportation Technologies (HyperloopTT) to amerykańska firma badawcza założona przy pomocy finansowania społecznościowego w celu opracowania na całym świecie komercyjnych systemów transportowych opartych na koncepcji Hyperloop. Zakłada ona zbudowanie szybkiego międzymiastowego środka transportu wykorzystującego niskociśnieniowy pociąg z rurami, który osiąga prędkość maksymalną 1300 km/h. Co warto podkreślić, sama koncepcja hyperloop została w 2013 roku spopularyzowana przez Elona Muska, który nie jest jednak w żaden sposób związany z HyperloopTT.
HyperloopTT, czyli transport z prędkością 1300 km/h
I to właśnie tym tematem HyperloopTT zajmowało się przez ostatnią dekadę, dążąc do realizacji systemu ultraszybkich kapsuł, który ma w niedalekiej przyszłości zrewolucjonizować zarówno transport pasażerski, jak i towarowy. Jego najnowsza wersja, czyli Express Freight, która została właśnie oficjalnie zaprezentowana, wykorzystuje w pełni zautomatyzowaną kombinację rur próżniowych, lewitujących kapsuł, przenośników taśmowych i elektrycznych drzwi do jednoczesnego załadunku i rozładunku towaru przed jego dalszym "wystrzeleniem" w drogę.
HyperloopTT twierdzi, że system ma być znacznie szybszy, bardziej opłacalny i bardziej zrównoważony niż transport lotniczy lub ciężarowy. Żeby to osiągnąć, firma współpracowała z brytyjską firmą projektową Tangerine nad realizacją czterech głównych celów, tj. integracją z wcześniej szczegółowo opracowaną infrastrukturą, maksymalizacją objętości ładunku w kapsułach, najszybszym możliwym załadunkiem ładunku oraz zapewnieniem wystarczającej elastyczności w celu dostosowania się do różnych wymagań klientów.
Express Freight - kapsułowy transport przyszłości
Efektem ich pracy jest system transportu kapsułowego, który wprowadza mnóstwo przełomowych funkcji, w tym przestawne drzwi umożliwiające szybki załadunek i rozładunek, podwójne drzwi po obu stronach oraz zastosowanie wysoce wydajnego systemu załadunku/rozładunku.
Objętość ładunku została zmaksymalizowana poprzez dodanie drzwi kieszeniowych oraz obniżenie podłogi, aby pomieścić standardowe kontenery lotnicze, a dołączenie urządzenia ładującego Hyperloop zwiększa elastyczność, umożliwiając dostosowanie do różnych typów ładunków i wymagań klientów.
(...) opracowaliśmy konstrukcję Hyperloop zoptymalizowaną pod kątem transportu towarów z niespotykaną dotąd prędkością i po niższych stawkach niż obecnie oferowane w transporcie lotniczym i drogowym. Ten nowy standard w transporcie umożliwi większą efektywność, zrównoważony rozwój i elastyczność w łańcuchach dostaw na całym świecie
Warto też przypomnieć, że HyperloopTT dostało ostatnio spory zastrzyk gotówki na drodze do urzeczywistnienia systemów Hyperloop, bo w maju firma i jej partnerzy otrzymali 800 mln euro z unijnego dofinansowania NextGeneration.