Wystarczyła chwila. Pasażer opuścił samolot w locie

Co się może stać, kiedy osoba bez przeszkolenia usiądzie w tylnej kabinie samolotu bojowego jako pasażer? Opcje są dwie: może się świetnie bawić i podziwiać widoki, albo zrobić coś bardzo głupiego. Tą drugą drogą poszedł pewien brazylijski żołnierz.

article cover
Wikimedia Commonsdomena publiczna

Wystarczyła chwila. Pasażer opuścił samolot w locie

Co się może stać, kiedy osoba bez przeszkolenia usiądzie w tylnej kabinie samolotu bojowego jako pasażer? Opcje są dwie: może się świetnie bawić i podziwiać widoki, albo zrobić coś bardzo głupiego. Tą drugą drogą poszedł pewien brazylijski żołnierz.

Drugą osobą, obok pilota, był jeden z żołnierzy obsługi naziemnej, który został zabrany jako pasażer. Według wstępnych ustaleń przestraszył się on podczas gwałtownego manewru i pociągnął rączkę aktywowania fotela katapultowanego.Wikimedia Commonsdomena publiczna
Żołnierz miał powiedzieć śledczym, że był przekonany, iż samolot spada. Nieszczęsny pasażer miał szczęście, ponieważ wpadł do morza tuż przy brzegu i został uratowany przez turystów.Wikimedia Commonsdomena publiczna
Dość mocno zaskoczony pilot, po zorientowaniu się w sytuacji, zgłosił zdarzenie kontroli ruchu lotniczego i bezpiecznie wylądował w macierzystej bazie.Wikimedia Commonsdomena publiczna
Pierwsze bojowe użycie samolotów miało miejsce w Afganistanie, w dolinie Khostak, gdzie w nocy 15 kwietnia 2016 roku, Super Tucano w trzech nalotach, przy pomocy bomb kierowanych zlikwidowały liderów lokalnych bojówek.Wikimedia Commonsdomena publiczna
Jak poinformował Magazyn Lotnictwo, podczas lotu treningowego samolotu Brazylijskich Sił Powietrznych, A-29 Super Tucano, jeden z członków załogi katapultował się podczas wykonywania manewrów.Wikimedia Commonsdomena publiczna
A-29 Super Tucano to brazylijski lekki samolot szturmowy, przeznaczony do działań przeciwpartyzanckich. Został oblatany w 1999 roku, a do produkcji trafił cztery lata później.Wikimedia Commonsdomena publiczna
Największym użytkownikiem jest lotnictwo Brazylii, które posiada w linii 99 samolotów obu produkowanych wersji. Kolejnymi użytkownikami są Kolumbia i Afganistan, które posiadają odpowiednio 25 i 26 maszyn tego typu. Wikimedia Commonsdomena publiczna
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas