Prowincja Kuejczou. Mostowa rekordzistka

Znajdująca się w południowych Chinach prowincja Kuejczou jest niezwykłą krainą, którą łączy 20 tysięcy mostów. Większość terenu prowincji zajmuje wyżyna Junnan-Kuejczou, która jest pocięta wieloma kanionami, dolinami i kotlinami śródgórskimi. W takich warunkach Chińczycy postanowili wyjść naprzeciw naturze i wybudowali w minionych latach niewyobrażalną ilość mostów, które łączą poszczególne miasta prowincji. To tutaj spotkamy się z jednymi z największych konstrukcji nie tylko Chin, ale i całego świata.

article cover
Xinhua NewsEast News

Prowincja Kuejczou. Mostowa rekordzistka

Znajdująca się w południowych Chinach prowincja Kuejczou jest niezwykłą krainą, którą łączy 20 tysięcy mostów. Większość terenu prowincji zajmuje wyżyna Junnan-Kuejczou, która jest pocięta wieloma kanionami, dolinami i kotlinami śródgórskimi. W takich warunkach Chińczycy postanowili wyjść naprzeciw naturze i wybudowali w minionych latach niewyobrażalną ilość mostów, które łączą poszczególne miasta prowincji. To tutaj spotkamy się z jednymi z największych konstrukcji nie tylko Chin, ale i całego świata.

Innym rekordowym mostem jest Beipanjiang, który jest największą na świecie betonową konstrukcją bez przęseł oraz najwyższym mostem świata zlokalizowanym na trasie szybkiej kolei. Xinhua NewsEast News
W samej tylko prowincji Kuejczou znajduje się ponad 20 000 tysięcy mostów, a 40 z nich znajduje się na liście 100 najwyższych mostów na świecie. Jest to niebagatelny rezultat chińskich budowniczych, którzy chcieli skomunikować oddaloną od głównych metropolii prowincję z resztą kraju.
Most w Pingtang połączył nie tylko dwa brzegi, ale również dwie ważne drogi ekspresowe w regionie. Teraz czas przedostania się z jednej strony górskiego kanionu na drugą zmniejszył się o ponad godzinę.Xinhua NewsEast News
Wg serwisu Xinhua Net, do budowy mostu wykorzystano ponad 1,24 miliona ton stali, co spokojnie wystarczyłoby do zbudowania nawet 190 wież Eiffla i 2,97 mln metrów sześciennych cementu, czyli dziewięciokrotnie więcej niż ilość cementu użytego do budowy wież Burdż Chalifa w Dubaju, najwyższego wieżowca na świecie.
Konstrukcja jest wysoka aż na 332 metry, czyli o prawie 100 metrów więcej od Pałacu Kultury i Nauki i niewiele więcej od Varso Tower – najwyższego wieżowca w Polsce i Unii Europejskiej. Długość mostu wynosi 2,1 kilometra.Xinhua NewsEast News
Most w Pingtang jest drugim najwyższym mostem na świecie. Wyższy od niego jest tylko wiadukt Millau w Masywie Centralnym we Francji.Xinhua NewsEast News
Kolejnym wartym uwagi jest most wantowy na rzece Yachi. Jest to czwarty najwyższy na świecie most tego typu. Jego charakterystyczny czerwony kolor dostrzeżemy już z wielu kilometrów. Konstrukcja robi ogromne wrażenie.Xinhua NewsEast News
Most jest długi na prawie 1,5 kilometra, a przęsła sięgają aż do wysokości 258 i 243 metrów. Osoby z lękiem wysokości mogą mieć problem podczas przejazdu, ponieważ jezdnia znajduje się aż 306 metrów nad lustrem jeziora zaporowego Dongfeng.Xinhua NewsEast News
"Przerzucona" nad rzeką Yunwu konstrukcja jest także warta większej uwagi, ponieważ swoimi rozmiarami tylko nieznacznie ustępuje największym rekordzistom świata. Xinhua NewsEast News
Jest to most wantowy z dwoma głównymi wieżami, z których wschodnia jest wysoka aż na 273 metry. Długość jezdni wynosi 1720 metrów, co plasuje most na liście najdłuższych na świecie.Xinhua NewsEast News
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas