Hakerzy podszywają się pod kurierów. DHL najczęściej imitowaną marką.

Niemiecki potentat kurierski stał się w ostatnim kwartale 2021 roku najchętniej wykorzystywaną marką w działaniach phishingowych. Cyberprzestępcy upodobali sobie również firmy technologiczne, w tym marki mediów społecznościowych, takie jak WhatsApp i LinkedIn.

Hakerzy coraz częściej podszywają się pod znane firmy
Hakerzy coraz częściej podszywają się pod znane firmy123RF/PICSEL

Publikowany co kwartał raport ekspertów bezpieczeństwa firmy Check Point Research zwraca uwagę na marki, które były najczęściej naśladowane przez przestępców podczas prób kradzieży danych osobowych lub danych do płatności. W czwartym kwartale 2021 roku na pozycji lidera najczęściej wykorzystywanych markę ulokowała się niemiecka firma kurierska DHL, która odebrała pozycję lidera Microsoftowi. Zdaniem ekspertów w okresie od października do grudnia aż 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych w kontekście popularnych marek, wykorzystywało wizerunek DHL. Marka Microsoft pojawiała się w 20 proc. phishingowego scamu, natomiast trzecie miejsce należało do Whatsappa (11 proc.).

Raport za IV kwartał roku podkreśla również trend, który pojawił się w III kwartale: media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak WhatsApp przesunął się z 6. na 3. pozycję, odpowiadając obecnie za 11 proc. wszystkich prób phishingu. LinkedIn przesunął się z 8. na 5. pozycję i był wykorzystywany w 8 proc. wszystkich ataków phishingowych.

Na pierwszym miejscu znalazła się firma kurierska DHL
Na pierwszym miejscu znalazła się firma kurierska DHLmateriały prasowe

Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:

1.      DHL (23%)

2.      Microsoft (20%)

3.      WhatsApp (11%)

4.      Google (10%)

5.      LinkedIn (8%)

6.      Amazon (4%)

7.      FedEx (3%)

8.      Roblox (3%)

9.      Paypal (2%)

10.    Apple (2%)

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas