Biedronka wysyła do klientów dziwne SMS-y. Uderza w ofertę Lidla
Biedronka w niedzielę wieczorem rozesłała do klientów SMS-y z informacją o nowej ofercie, która będzie dostępna w poniedziałek. Może i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie fakt, że dyskont nawiązuje do promocji konkurencyjnego sklepu Lidl, który przygotował podobne zniżki. Mowa m.in. o papierze toaletowym.
Poniżej publikujemy oświadczenie sklepu Lidl w tej sprawie.
Biedronka wysyła do Polaków SMS-a o promocji na papier toaletowy
W jednym z niedzielnych SMS-ów od Biedronki czytamy o promocji na papier toaletowy. Przyznam szczerze, że najpierw informację związaną z przeceną tego produktu zobaczyłem w aplikacji Lidla, który w weekend udostępnił gazetkę z produktami na obecny tydzień. W aplikacji Biedronki nie było wtedy jeszcze najnowszej oferty (pojawiła się później).
Lidl od poniedziałku wprowadził promocję na papier toaletowy Floralys, gdzie opakowanie zawierające 40 sztuk można kupić za 28,99 zł. Biedronka postanowiła przebić ofertę i ogłosiła (za sprawą wspomnianego SMS-a) możliwość zakupu również 40 rolek papieru Queen za 25,99 zł, czyli nieco taniej.
W SMS-ie nawiązano bezpośrednio do oferty z Lidla i wspomniano, że w. Biedronce produkt jest tańszy. Przy okazji można zyskać 20 zł rabatu (w poniedziałek) przy zakupach za min. 299 zł.
W innej wiadomości również nawiązano do sklepu Lidl
Część Polaków dostało SMS-a z Biedronki o innej treści, w którym również nawiązano do oferty ze sklepu konkurencji. Mowa o promocji na jajka Kinder Niespodzianka, gdzie Biedronka również postanowiła przebić ofertę z gazetki konkurenta i zaproponowała lepszą ofertę.
Sposób informowania klientów o promocjach przez Biedronkę jest z pewnością niecodzienny. Wszak można to było zrobić w gazetce lub aplikacji, a nie poprzez wysyłanie SMS-ów na telefony rodaków. Oba sklepy rywalizują ze sobą o klientów nie od dziś. W gazetce Lidla można często znaleźć odniesienia do rywala, gdzie podsumowuje się kwoty wydane na zakupy.
Biedronka może wysyłać takie SMS-y i ma to na zgodę klientów
Oczywiście Biedronka może posuwać się do takich sposobów na informowanie klientów o promocjach, bo ma na to ich przyzwolenie. Zakładając konta w aplikacji mobilnej Biedronka zaznacza się zgodę na komunikację. Niedawno firma wyłączyła poprzednią wersję oprogramowania i w ten sposób wymusiła na użytkownikach przejście na nową aplikację dostępną w App Store oraz Google Play od kilku tygodni. Ta natomiast po pierwszym uruchomieniu wita nowym ekranem powitalnym wraz z prośbą o akceptację aktualnego regulaminu. W jego punkcie 6.3.3 znajduje się następujący zapis:
Wystawca będzie przesyłał informacje handlowe dotyczące towarów, usług, innych świadczeń lub promocji, Akcji oraz Korzyści oferowanych przez Jeronimo Martins Polska S.A., w tym spersonalizowane informacje handlowe przygotowane na podstawie preferencji Korzystającego, w formie telefonicznej lub wiadomości elektronicznych (w tym poczty elektronicznej, SMS/MMS, za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej, powiadomień push lub serwisów internetowych, portali społecznościowych podmiotów trzecich).