Facebook sprawia, że SMS-y tracą popularność
Z badań przeprowadzonych przez doradców ds. rynku telekomunikacyjnego Strand Consult wynika, że możliwość wysyłania wiadomości na Facebooku wpływa na spadek liczby wysyłanych SMS-ów. Martwi to operatorów telefonii komórkowych, ponieważ oznacza dla nich niższe przychody.
Internet w telefonie staje się standardem, podobnie jest z aplikacjami umożliwiającymi korzystanie z Facebooka na urządzeniach mobilnych. Z danych Strand Consult wynika, że regularnie rośnie ilość czasu spędzanego przez użytkowników smartfonów w największym portalu społecznościowym . Prawdopodobnie liczba wiadomości wysyłanych na Facebooku jest już większa od liczby SMS-ów, co oznacza, że operatorzy zarabiają na krótkich wiadomościach coraz mniej. Raport mówi, że zjawisko jest widoczne szczególnie w Danii i Norwegii.
Inne podsumowania sytuacji na rynku potwierdzają te obserwacje. Analityk Chetan Sharma donosi, że nawet znani z zamiłowania do SMS-ów Filipińczycy wysyłają ich coraz mniej. W 2011 miesięczną średnią było 660 wysyłanych przez jednego użytkownika wiadomości. W roku bieżącym ta liczba spadła już do 400 SMS-ów miesięcznie. Sharma uważa, że rynek zagarniają metody komunikacji dostępne w internecie.
Skończy się na tym, że SMS-y kierować będziemy tylko do tych, których nie ma na Facebooku?