Social Media: Kolejny rekord finansowy w 2012 roku
Zapewne niejeden z was zastanawiał się ile tak naprawdę zarabiają serwisy społecznościowe. Na pewno niemało biorąc pod uwagę, że użytkownicy tworzący internetową społeczność postrzegani są nie tylko jako osoby, ale przede wszystkim produkty.

To właśnie dzięki informacjom o nas, szybko docieramy do odpowiednich reklam czy produktów (a właściwie one docierają do nas), które już po zetknięciu z nami generują miliony dolarów. Widząc najnowszy raport finansowy serwisów społecznościowych, nie trudno zgadnąć, że wraz z przypływem kolejnych userów, tendencja ta będzie jeszcze bardziej wzrastać w kolejnych latach.
Choć jesteśmy dopiero w połowie rok, to analitycy już szacują, że do końca 2012 sektor social media wygeneruje 16,9 mld dolarów przychodów, z czego 8,8 mld dolarów z samych reklam. Na pozostałą część tej kwoty niemały wpływ mają wszelkiego rodzaju gry społecznościowe, wśród których dominuje Zynga, a także inne popularne aplikacje.
Powyższa kwota jest większa o 43 proc. w stosunku do ubiegłego roku, kiedy to takie serwisy jak Facebook, Twitter czy Spotify, wygenerowały 11,8 mld dolarów zysku. Duża w tym zasługa intensywności reklam, których ilość wzrosła aż o 53 proc. w porównaniu do 2011 roku. Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych latach padną jeszcze większe liczby, gdyż nie zanosi się na spadek zainteresowania użytkowników.