TikTok otwiera biuro w Polsce. Firma odniosła się do tematu bezpieczeństwa nieletnich
TikTok, platforma krótkich filmów wideo, otwiera swoje biuro w Polsce, które odpowiedzialne będzie nie tylko za rozwój polskiego rynku, ale także kluczowych rynków w Europie Centralnej, w tym Rumunii, Węgier i Czech. Sieć społecznościowa odpowiedziała również na Interii na temat planów związanych z ochroną osób nieletnich w serwisie.
TikTok to najbardziej dynamicznie rozwijająca się i najchętniej pobierana aplikacja na świecie w minionym roku według Apptopia. Platforma zarejestrowała 100 milionów aktywnych kont w Europie. TikTok znalazł się w rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands 2020 w pierwszej setce najbardziej wartościowych marek na świecie i w pierwszej dziesiątce, w kategorii rozrywka. Platforma swój sukces w dużej mierze zawdzięcia bardzo dobremu algorytmowi - jego działanie opisujemy w osobnym materiale.
- W Polsce TikTok został przyjęty z wielkim entuzjazmem, a w ubiegłym roku odnotowaliśmy wzrost liczby naszych użytkowników o kilkadziesiąt procent. W 2020 roku zrealizowanych zostało ponad 600 kampanii dla największych marek w regionie, takich jak Lidl, McDonald, Hortex, mBank, L’Oréal czy Samsung. Jestem pewna, że już wkrótce do grona naszych partnerów dołączy jeszcze więcej polskich
i międzynarodowych marek - powiedziała Sylwia Chada, która objęła stanowisko General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
Dziennikarz Interii zapytał, jak firma zamierza chronić nieletnich na platformie w świetle m.in. wydarzeń we Włoszech (więcej informacji). "Troska o bezpieczeństwo młodych użytkowników jest dla nas kluczowa" - odpowiedziała Natali Ziv, szefowa PR na nasz region Europy. Firma pracuje nad uprawionym algorytmem, który ma zapobiec wyświetlaniu niechcianych treści. "Jego implementacja zajmie jednak trochę czasu" - dodała Ziv.
Dodatkowo TikTok wprowadził w połowie grudnia zeszłego roku zmiany uruchamiając funkcję "Family Pairing", a w połowie stycznia dodatkowe rozwiązania w zakresie prywatności kont użytkowników w wieku 13-15 lat, które domyślnie będą ustawione jako prywatne.
W pierwszej połowie 2021 roku firma, która obecnie zatrudnia kilkadziesiąt osób, zamierza rozbudować istniejący zespół i potroić liczbę pracowników o specjalistów z obszarów nowych technologii, marketingu, reklamy oraz mediów