Były szef Acera w Lenovo - początek ery PC-plus

Lenovo, drugi pod względem wielkości producent komputerów PC na świecie, poinformował o mianowaniu Gianfranco Lanciego na stanowisko starszego wiceprezesa Grupy Lenovo i prezesa Lenovo w regionie Europy. Lanci wcześniej był szefem Acera.

Lenovo twierdzi, że rozpoczęła się epoka PC plus
Lenovo twierdzi, że rozpoczęła się epoka PC plusAFP

- Zeszły rok był trudny i niepewny dla wielu producentów, ale nasza strategia pozostała niezmieniona - chronimy i rozwijamy naszą uznaną markę THINK, a jednocześnie podbijamy nowe rynki, na przykład konsumencki - powiedział Gianfranco Lanci, którego kadencja jako prezesa regionu EMEA rozpoczyna się oficjalnie 2 kwietnia.

Prezes i dyrektor naczelny Lenovo Yuanqing Yang dodał: "W Lenovo zdajemy sobie sprawę z rozpoczęcia nowej ery - epoki PC-plus. Komputer PC pozostanie w niej ośrodkiem cyfrowego życia i pracy milionów ludzi oraz punktem centralnym ekosystemu obejmującego tablety, smartfony i inteligentne telewizory. W tej nowej epoce musimy nie tylko nadal wygrywać w segmentach biznesowych, ale także poszerzać swoją obecność na globalnym rynku konsumenckim w segmencie PC i innych urządzeń osobistych.

Gianfranco Lanci zauważył, że wzrost popularności tabletów oraz nowych formatów komputerów, takich jak ultrabooki, stwarza dla Lenovo wiele nowych możliwości. - EMEA jest dla nas kluczowym rynkiem strategicznym. Musimy utrzymać swoją pierwszą pozycję w segmencie biznesowym, a jednocześnie zdecydowanie zwiększyć obecność w segmencie konsumenckim oraz małych i średnich przedsiębiorstw w całym regionie. Pomoże nam to uzyskać 10-procentowy udział w rynku 10 największych krajów regionu EMEA oraz zrealizować bardziej długofalowy cel, jakim jest zajęcie miejsca w pierwszej trójce w tym regionie - dodał.

Objęcie przez Gianfranco Lanciego funkcji prezesa Lenovo w regionie EMEA następuje wraz z reorganizacją firmy wchodzącą w życie 2 kwietnia 2012 r. W ramach przekształceń powstały cztery nowe regiony geograficzne firmy - EMEA, APLA (region Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej), Chiny i Ameryka Północna. Dzięki reorganizacji powstają bardziej efektywne, dynamiczne i skoncentrowane regiony, które mogą lepiej i skuteczniej wdrażać strategię "Ochrony i ataku" na całym świecie.

Strategia ta umożliwia Lenovo "ochronę" zasadniczej działalności w Chinach oraz na podstawowym rynku biznesowym w celu zwiększania dochodów, a jednocześnie inwestowanie w celu "ataku" na rynkach wschodzących oraz w segmencie urządzeń konsumenckich i mobilnego Internetu. W wyniku tej strategii Lenovo jest najszybciej rozwijającym się producentem komputerów PC już od dziewięciu kwartałów z rzędu, prześcigającym całość rynku nieprzerwanie od 11 kwartałów. Będąc już liderem na rynkach wschodzących, firma ogłosiła niedawno swoje wyniki za trzeci kwartał: rekordowy udział w rynku globalnym (14 proc.), rekordowe zyski oraz wzrost w praktycznie każdym regionie i segmencie produktowym. Przedstawiła także atrakcyjną nową ofertę produktów zaspokajających potrzeby pokolenia PC-plus.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas