14 metrów średnicy i 5 km długości. Największy taki tunel w Polsce

TBM są stosowane do drążenia tuneli na całym świecie...
TBM są stosowane do drążenia tuneli na całym świecie...123RF/PICSEL
Tunel ten będzie bardzo istotnym elementem linii "Y", która jest naszym priorytetem inwestycyjnym. Po zakończeniu budowy trasy z Łodzi do Warszawy w 2032 roku podróż między tymi miastami skróci się do ok. 40 minut, czyli znacznie krócej niż obecnie. Będzie to czas porównywalny z czasem przejazdu warszawskim metrem ze stacji Kabaty do stacji Młociny.
Podkreśla Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK w komunikacie
Łódź Fabryczna. Dworzec z lotu ptaka - widok od strony zachodniej (w głębi EC1).
Łódź Fabryczna. Dworzec z lotu ptaka - widok od strony zachodniej (w głębi EC1).Kapitel/CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en)Wikimedia Commons

Tunel dalekobieżny CPK w Łodzi

Zobacz również:

    To będzie najdłuższy i o największej średnicy podziemny przejazd kolejowy dotychczas realizowany tą metodą w Polsce. Budowa tunelu KDP w Łodzi to jeden z najbardziej wymagających technicznie elementów wchodzących w skład linii kolejowej "Y".
    Mówi prezes spółki CPK Filip Czernicki.
    „Polacy za granicą”: Posiadłość należała do Tori Amos. Polka nim rozporządzaPolsat PlayPolsat Play