Rosyjski samolot wylądował w polu. Rosjanie zaskoczyli cały świat

Filip Mielczarek

Filip Mielczarek

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Lubię to
like
Szok
shock
6,9 tys.
Udostępnij

Samolot rosyjskich linii Ural Airlines, który we wrześniu lądował awaryjnie w polu, dalej tam stoi, ponieważ Rosjanie nie wiedzą, co z nim zrobić.

Rosyjski samolot wylądował w polu i dalej tam stoi
Rosyjski samolot wylądował w polu i dalej tam stoi@Heroiam_SlavaTwitter

We wrześniu bieżącego roku, samolot rosyjskich linii Ural Airlines ze 159 pasażerami na pokładzie, lecący z Soczi do Omska, lądował awaryjnie w obwodzie nowosybirskim w zachodniej Syberii. Chociaż pasażerów i załogę udało się ewakuować i nikomu nic się nie stało, to wydarzenie było wymowną informacją, że rosyjski przemysł lotniczy znajduje się w wielkich tarapatach.

Dziś, po 2,5 miesiąca od czasu awaryjnego lądowania, samolot Airbus A320 wciąż stoi w szczerym polu i nic nie wskazuje na to, by władze chciały go stamtąd zabrać. Na najnowszych zdjęciach opublikowanych w sieci można zobaczyć, że maszyna została ogrodzona płotem, a na terenie pojawiła się budka strażnicza z ochroniarzami, którzy pilnują bezpieczeństwa.

Rosyjski samolot dalej stoi w szczerym polu

Samolot może pozostać tam przez dłuższy czas. Może też stać się dawcą części dla innych tego typu maszyn. Władze nie mają warunków do przetransportowania maszyny na lotnisko. W okolicy dominują lasy, nie ma odpowiedniej drogi do transportu tak ciężkiej maszyny, a cały koszt takiego przedsięwzięcia byłby po prostu nieopłacalny.

Awaria samolotu nastąpiła na skutek braku odpowiedniego serwisowania. Problem wynikał z uszkodzenia systemu hydraulicznego. Jest to pokłosie nałożenia przez Unię Europejską na Rosję sankcji za agresję na Ukrainę. Sankcje objęły samoloty i części do nich, dlatego rosyjski przemysł lotniczy bardzo mocno na tym ucierpiał.

Airbus A320 stanie się dawcą części do innych maszyn

Większość samolotów Boeinga czy Airbusa zostało wyłączonych z eksploatacji, a te które wciąż latają, tak naprawdę posiadają części z innych, uszkodzonych lub starszych maszyn. Ten konkretny Airbus A320, według serwisu Flightradar24, został wyprodukowany ok. 20 lat temu i trafił do Ural Airlines w 2013 roku. Wcześniej był obsługiwany przez dwie arabskie linie lotnicze.

W ostatnich miesiącach w serwisach społecznościowych wielokrotnie publikowano zdjęcia i filmy, na których rejestrowano problemy czy nawet awarie rosyjskich samolotów. W niektórych defekty były przerażające, a polegały nawet na odkręcających się podczas lotu śrubach w skrzydłach czy wystających elementach z kadłuba.

Przygotowania do Igrzysk w Paryżu. Wśród tematów recykling i dieta wegetariańskaAFPAFP
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
2332
Super
relevant
1177
Hahaha
haha
779
Szok
shock
1557
Smutny
sad
817
Zły
angry
245
Lubię to
like
Szok
shock
6,9 tys.
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na