Gdzie naprawić iPhone'a?
Co jeśli kupiliśmy iPhone'a u jednego z niezależnych dostawców, lub wręcz przywieźliśmy z podróży zagranicznej, a musimy go zanieść do serwisu?
Do niedawna jedyną możliwością bezpłatnej naprawy gwarancyjnej było odesłanie telefonu za granicę do wymienionych w karcie gwarancyjnej dla danego kraju punktów serwisowych. To uległo zmianie. - Autoryzowany przez Apple serwis telefonów iPhone, nie pochodzących z oficjalnej krajowej dystrybucji, prowadzony jest przez naszą firmę - mówi dr Janusz Borodziński, szef serwisu i wsparcia firmy iSource, jedynego polskiego dystrybutora sprzętu Apple. - Oznacza to, że klienci nie muszą już odsyłać swoich telefonów za granicę, wszystkie działania, od diagnostyki po naprawę i dostarczenie urządzenia odbywają się w Polsce. Oczywiście firma prowadzi także pogwarancyjny serwis telefonów, w tym przypadku już bez znaczenia jest miejsce zakupu iPhone. Serwis iSource ma status Apple Authorised Service Provider - oficjalnego serwisu Apple w Polsce, zajmującego się obsługą nie tylko iPhone, ale także komputerów Mac, iMac i MacBook, iPodów i innych urządzeń Apple. Na miejscu można także zlecić rozbudowę swojego urządzenia, a także zamówić usługę odzyskiwania danych.
Jak dostarczyć telefon do serwisu? Można go przywieźć osobiście, na ul. Działkową 85 w Warszawie. Prościej jednak jest skontaktować się z serwisem telefonicznie (22 550 86 86) lub emailowo na service@isource.pl i uzgodnić przesłanie telefonu przesyłką kurierską, wraz z opisem problemu i kontaktem do siebie. Naprawiony telefon wróci do nas tą samą drogą. Należy pamiętać o sporządzeniu kopii zapasowej telefonu (np. przez podłączenie go do komputera i zgranie danych), na wypadek np. konieczności wymiany całego urządzenia.
Natomiast jeśli kupiliśmy telefon u jednego z dwóch operatorów - w sieci Era lub Orange. Obie te sieci mają podpisane umowy ze swoimi własnymi punktami serwisowymi i w razie kłopotów możemy się tam udać.