To odkrycie zmieni historię ludzkości? W jaskini w Laosie znaleziono ząb małego dziecka sprzed 130 tys. lat

Czy to trzonowiec naszego przodka? W odległej jaskini w Laosie znaleziony został ludzki ząb, który może mieć nawet 130 tysięcy lat. Jest to przełomowe odkrycie dla poznania jednej z największych tajemnic ewolucji, czyli pojawienia się współczesnych ludzi na Ziemi.

Ząb znaleziony w jaskini Cobra w północnym Laosie może okazać się jednym z najważniejszych znalezisk archeologicznych ostatnich lat. Naukowcy twierdzą, że należał do dziecka, małej dziewczynki, która straciła go w tej jaskini 130 tysięcy lat temu.

Wstępne badania struktury zęba wykazały, że posiadające go dziecko było prawdopodobnie Denisowianinem, dalekim kuzynem Neandertalczyków. Ta tajemnicza grupa ludzi pierwotnych zidentyfikowana została po raz pierwszy w 2010 roku. Nazwa "Denisowianie" wzięła się od nazwy "Denisowa Jaskinia" w paśmie górskim Ałtaj na Syberii. To właśnie w tej jaskini znaleziono szczątki osobników bardzo podobnych do współczesnych ludzi, które żyły 41 tysięcy lat temu. Denisowianie oddzielili się od Neandertalczyków około 400 tysięcy lat temu i przenieśli do Azji. Naukowcy podejrzewali, że Denisowianie podróżowali znacznie dalej! Odkrycie zęba w Laosie jest tego najlepszym dowodem.