Era, Orange i Play zapłacą za karanie klientów?

Użytkownicy telefonów komórkowych nie mają łatwego życia z operatorami, którzy - jak uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - łamią ich prawa. Sieci: Era, Orange i Play nie chciały pójść na współpracę, więc teraz muszą liczyć się z karami. Procesy sądowe wkrótce.

Jak dowiedziała się "Gazeta Prawna", Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotowuje się właśnie do rozpatrzenia pozwów przeciwko trzem operatorom telefonii komórkowej - Erze , Orange i Play . Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że operatorzy stosują w regulaminach, cennikach i umowach niedozwolone klauzule.

Urzędowi nie spodobały się takie kwestie, jak m.in.:

- dodatkowe kary finansowe (oprócz ustawowych odsetek) dla klientów spóźniających się z regulowaniem rachunków,

- możliwość rozwiązania wszystkich umów w momencie zalegania z płatnością,

Reklama

- nadmiernie uciążliwe formalności w przypadku kradzieży, zniszczenia, zgubienia bądź utraty karty SIM,

- dodatkowe opłaty za ponowne włączenie do sieci (lub włączenie usługi) w przypadku przekroczenia terminu płatności.

Przed skierowaniem sprawy do sądu urząd zwrócił się do operatorów o zaniechanie tych praktyk. Na współpracę zdecydowała się jednak tylko sieć Plus , która w lipcu zmieniła regulamin, a jej klienci mogli rozwiązywać umowy bez ponoszenia kar w przypadku braku jego akceptacji.

Przedstawiciele Plusa zapewniają, że liczba odejść nie była duża, a na zmianę zdecydowano się, by uniknąć kary oraz by budować dobre relacje z klientami.

Era, Orange i Play, bojąc się ucieczki klientów, nie zdecydowały się na współpracę z UOKiK, więc muszą liczyć się z karami finansowymi. W przeszłości jeden z operatorów w podobnej sprawie zapłacił 1,8 mln zł kary.

Co ciekawe, niektórzy zaskarżeni operatorzy już zmienili regulaminy, bo od 6 lipca obowiązuje lepsze dla nich prawo - klient nie może rezygnować z usług w przypadku, gdy zmiana regulaminu wynika m.in. z usunięcia niedozwolonych klauzul umownych.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: urząd ochrony konkurencji i konsumentów | kara | T-Mobile | Orange
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy