Lotnisko we Wrocławiu bije rekordy. W styczniu lataliśmy do słońca i palm

Tomasz Wróblewski

Oprac.: Tomasz Wróblewski

Aktualizacja

Wrocławskie lotnisko zanotowało rekordowy początek roku. W styczniu 2025 roku z jego usług skorzystało niemal 264 tysiące pasażerów. To kontynuacja pozytywnego, wzrostowego trendu. Poza Wielką Brytanią, dużym zainteresowaniem cieszyły się loty do Hiszpanii i na Maltę oraz do Egiptu.

Lotnisko we Wrocławiu ma za sobą rekordowy styczeń.
Lotnisko we Wrocławiu ma za sobą rekordowy styczeń.Piotr Dziurman/REPORTEREast News

Wzrostowy trend lotnisko we Wrocławiu notuje od niemal dwóch lat. W porównaniu z 2024 rokiem, tegoroczny styczeń to prawie 14 tysięcy pasażerów więcej.

Największe wzrosty zanotowały połączenia czarterowe ze stolicy Dolnego Śląska. Najpopularniejszymi kierunkami były egipskie kurorty Hurghada i Marsa Alam.

Największe wypełnienie wśród przewoźników niskokosztowych odnotowano w samolotach lecących na południe Europy. Rekordowe pod tym względem były połączenia do Porto i Lizbony. Niewiele mniej pasażerów wybierało loty do Alicante, Malagi i Walencji.

Przed nami jeszcze dwa miesiące obowiązywania zimowej siatki połączeń, ale już teraz wszystko wskazuje na to, że będzie to rekordowa zima na naszym lotnisku
Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

W całym 2024 roku wrocławskie lotnisko obsłużyło 4 473 945 pasażerów. To niemal 600 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie roku 2023.

Będzie rozbudowa lotniska we Wrocławiu

Wrocławski port lotniczy przygotowuje się do wielkiej rozbudowy. Inwestycja ma objąć m.in. przebudowę i rozbudowę terminalu pasażerskiego w kierunkach wschodnim i zachodnim, budowę parkingu wielopoziomowego czy budynku do ładowania pojazdów obsługi naziemnej. Na razie rozpisany został przetarg na przygotowanie niezbędnych dokumentów.

Hala odlotów na lotnisku we Wroclawiu. Bartlomiej MagierowskiEast News

Warto też przypomnieć, że od 26 października do 4 grudnia 2025 roku lotnisko we Wrocławiu zostanie zamknięte. Nie odleci i nie przyleci wtedy żaden samolot.

Jest to spowodowane z inną, trwającą już inwestycją, czyli przebudową płyty lotniska. Ma to zwiększyć przepustowość portu lotniczego (z 16 do 28 samolotów równocześnie).

Po przebudowie we Wrocławiu będą mogły lądować największe samoloty.

Ich węch ratuje życie. Szkolenie psów lawinowychAFP