Klienci o tym nie wiedzą, a to ich prawo przy drugiej reklamacji

Agnieszka Boreczek

Młoda kobieta siedzi przy biurku, trzyma w dłoni smartfon i spogląda na ekran, przed nią leży biały but sportowy, na stole znajdują się kartony, notatnik oraz aparat fotograficzny, w tle półka z książkami.
Jakie są prawa konsumenta, który drugi raz reklamuje tę samą wadę?123RF/PICSEL

Spis treści:

  1. Rękojmia a druga reklamacja tego samego towaru
  2. Dlaczego druga reklamacja ma tak duże znaczenie?
  3. Przykład z życia - jak działa prawo przy drugiej reklamacji?
  4. Jakie uprawnienia zyskuje klient przy drugiej reklamacji?
  5. Co zrobić, gdy sklep i tak odmawia?

Rękojmia a druga reklamacja tego samego towaru

Dlaczego druga reklamacja ma tak duże znaczenie?

Zobacz również:

    Przykład z życia - jak działa prawo przy drugiej reklamacji?

    Jakie uprawnienia zyskuje klient przy drugiej reklamacji?

    1. Żądanie zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy) - dotyczy sytuacji, gdy wada jest istotna. W przypadku drugiej reklamacji sprzedawca nie może odmówić, powołując się na możliwość naprawy.
    2. Obniżenie ceny - tu konieczne jest wskazanie konkretnej kwoty obniżki. Po raz drugi sprzedawca musi je zaakceptować.
    3. Wymiana rzeczy na nową - możliwe, jeśli nie powoduje nadmiernych kosztów.
    4. Naprawa (jeśli klient tego chce) - choć przy drugiej reklamacji to rozwiązanie najmniej korzystne.

    Co zrobić, gdy sklep i tak odmawia?

    Zobacz również:

    "Wydarzenia": Hejt, przemoc, wyśmiewanie. Aplikacja ma pomóc gorzowskim uczniomPolsat News
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
    Zapisz się na geekweekowy newsletter i łap najświeższe newsy ze świata tech, lifehacki, porady i ciekawostki.