Lód na komecie stary jak Układ Słoneczny

W artykule opublikowanym na łamach czasopisma „The Astrophysical Journal Letters” naukowcy chwalą się odkryciem dokonanym na jednej z komet obserwowanych przez sondę Rosetta.

Badaczom udało się ustalić, że lód obecny na powierzchni komety 67P/Czuriumow-Gierasimienko powstał w tym samym czasie co Układ Słoneczny. Jest bowiem krystaliczny, co oznacza, że tworzące go cząsteczki wody są w uporządkowanej sieci krystalicznej. Taki wzór pojawia się wówczas, kiedy woda zamarza powoli, np. w młodym jeszcze Układzie Słonecznym. Badacze podejrzewają, że lód z obserwowanej komety powstawał w temperaturze od -227 do -220 stopni Celsjusza.

To na pozór błahe odkrycie może pomóc naukowcom w lepszym zrozumieniu, jak powstawał Układ Słoneczny.

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.